Rädda förhållandet?
Frågar här då man inte kan vara anonym på relationer.ifokus.
Känns som att jag & sambon håller på att glida isär och är verkligen inget jag vill!
Han är ofta borta numera och till exempel spelar med kompisar osv. (mer än tidigare). Jag studerar hemifrån så är mycket hemma.
Men känns som att vi aldrig gör något tillsammans längre.
Vi äter sällan ihop heller.
Jag älskar honom, han älskar mig.
Hur ska vi rädda detta? Varit tillsammans länge, vet inte om det är lätt att ta saker "förgivet" osv då? Mitt längsta förhållande, hans också.
Det är alldeles för lätt att ta saker för givet! Har precis själv avslutat ett 6 år långt förhållande, och vi hade det ganska likt så som du beskriver ert förhållande. Jättejobbigt verkligen. Jag tycker du ska prata med din sambo och berätta hur du känner. Börja göra saker tillsammans. Måste inte vara något märkvärdigt, utan kanske bara laga mat ihop eller vad som helst. Är han som du, rädd för att det ska ta slut, så kommer han alldeles säkert vilja försöka. Hoppas det löser sig!
#1 Talat med honom redan.
Vi har problem dock att komma på som båda vill göra. Eller ja det vi helst vill göra har vi inte råd med.
Laga mat gjorde vi förut men jag föredrar att göra det själv.
Men vad mer kan man göra? Ingen av oss är "utemänniskor", dvs inget för natur och sånt.
Vad gjorde ni i början av er relation? Gör det igen :)
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
#3 Reste mm. Men nu är ekonomin betydligt sämre, så mycket av det vi gjorde då, finns det inte pengar till nu.
Men hade en del myskvällar och så men tja brukar ha det bara helger nu, för att det ska bli extra mysigt så att säga :)
Så svårt :/
Promenera tillsammans? Så avslappnat sätt att umgås och lätt att prata med varandra utan att känna press på att man ska titta varann djupt i ögonen och prata om djupa saker. :D
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus