Pinsamma händelser
Det vore lite kul om man kunde dela med sig av pinsamma händelser?
Jag tycker iallafall detta var pinsamt, jag var jättekär i en kille för flera år sedan och vi var hemma hos han jag skulle sova hos honom för första gången :) och så mitt i natten får jag mens och har inga bindor, jag var tvungen att gå in på toan och låna en binda av hans mamma… (vet inte om någon annan förstår varför jag tycker det är pinsamt men jag tyckte det iallafall)
dela med er av era pinsamma händelser kan vara vad som helst
Det är nog pinsamt tills man inser att i princip alla kvinnor har mens, fast kan va pinsamt att va tvunget att låna utan att fråga först :)
Det skulle kanske inte vara mens historier men jag har också en som inte är direkt pinsam men ganska rolig enligt mig.
Fick min mens när jag va 12 år, min bonusmamma hade förberett en hel byrålåda med tamponger, bindor, trosskydd och allt möjligt inne på toan. Så min pappa fick inte direkt veta att jag hade mens ( vet inte när han insåg det faktiskt). Men jag va ganska tjock när jag va 12 år och smög åt godis och gjorde chokladbollar nästan varje dag. Min pappa gick förbi toan en dag när jag va där inne och skulle byta tampong, när jag kom ut frågade han om jag åt godis, han trodde att tampong plasten va godispapper, jag skämdes så mycket och ville inte säga att jag hade mens så jag sa JA! Så varje gång han hört det där prasslet från tampongplasten trodde han att jag åt godis :P
Är det fortfarande så att mens är fruktansvärt pinsamt och att man inte ska låtsas om det överhuvudtaget?
Jag minns när jag fick mens i 13-årsåldern (ja, det var för 100 år sedan…). Jag sa det till mamma naturligtvis, men pappa skulle besparas från att höra nåt om det. Jag fick be mamma om pengar till bindor, först köpte vi dem tillsammans (oerhört pinsamt att stå där i kassakön med ett paket bindor och sen lägga fram dem på bandet!) och sen köpte jag dem själv. Jag minns det som nåt hemligt och smussligt, aldrig att vi pratade rakt ut om det.
Hoppas att det har förändrats…!
Jag tror och har märkt att när jag blev äldre så ändras synen oerhört mycket på mens. Men just när man är tonåring så är det mesta med puberteten och att utvecklas till kvinna väldigt nytt och pinsamt att prata om förutom med sina tjejkompisar.
i mitt fall så visste pappa om första gången jag fick mens, för han satt bredvid min bonusmamma när jag sa det men eftersom jag är och kommer alltid vara hans lilla flicka så anar jag att han helt glömde bort eller förträngde detta enorma vägskäl i hans dotter liv. Dessutom är han alltid obekväm att prata om kvinnliga saker. Min pojkvän däremot är hur öppen som helst, han har köpt tamponger åt mig flera gånger utan att jag eller någon annan kvinna varit med. Så det är nog mycket individuellt och har mycket med generationen att göra.
#2 Jag var tonåring när "mens händelsen" skedde och killen jag var med var inte direkt så gammal heller så kunde inte direkt förklara för honom därav var det pinsamt för mig då :)
men nu efterfrågade jag om några fler hade några pinsamma händelser, vill helst inte ha en mens diskussion även om det är ett intressant ämne. Självklart ska man inte skämmas över sin mens men jag tror många speciellt unga gör det speciellt när det sker snabbt och när man är med någon man gillar och inte riktigt känner.
jag tycker att ämnet mens blivit mer öppet med tiden, och att fler är informerade om vad det handlar om.
#1 Fast jag kan fortfarande tycka det kan bli pinsamma situationer jag gick runt med vita byxor och en blodfläck på rumpan (jag undrade varför alla stirrade) fick svaret sen när jag kom hem, det var när jag var ung också men hade det hänt idag hade jag nog också skämts. Men har bättre koll när min mens är påväg nu som vuxen
#4 Tänker bidra med en alldeles färsk menshistoria hha. Det hände idag och det var då jag insåg hur privat och faktiskt genant det är för mig fortfarande. En av mina elever kom helt desperat fram till mig och frågade om jag hade en tampong hon kunde få. För mig är mitt privata just privat, men jag skärpte till mig och erbjöd binda, då det var det enda jag hade. Att eleverna vet vad jag använder för mensskydd var verkligen över gränsen för mig, så jo…..trots att jag närmar mig klimakteriet så känns det jobbigt.
Hade träffat en kille på nätet, vi hade skypat och chattat i över ett år, Bestämde till slut att han skulle flyga hit (han bodde i England) och stanna en vecka. Alltså första gången vi träffats i verkliga livet. Hämtar honom på stationen, har trevlig middag med mina föräldrar, allting går jättebra! En del sexande på eftermiddagen, allting känns riktigt bra. 😊Så småningom så blir det ju kväll, så vi kryper ner i sängen och ska lägga oss.
Då känner jag hur min mage börjar bubbla. Och inte lite heller. Försöker hålla emot så länge jag kan men nej, jag måste verkligen släppa mig!😭 Tänker att jag får försöka lägga en smygare så han inget märker, han verkar ju redan sova så det är säkert lugnt.
Trodde det skulle vara en tyst och diskret historia men nej. Det var nog den högljudaste, äckligaste fis jag klämt ur mig i hela mitt liv, och då är jag ändå en ganska flitig fisare som står sig mot dom flesta. Var gränsfall att fönsterrutorna skallrade. Täcket lyfte nästan och stanken låg tätare än Lütsen-dimma.
Och han hade inte alls sovit, bara vilat ögonen🤦♂️ Som tur var skrattade vi båda två tills tårarna sprutade, och vi var tillsammans i nästan 4 år efter det, men jag tror inte jag skämts så mycket i hela mitt liv.
#6 Hahahaha 😂 vilken målande beskrivning!
#6 Oj, det där var säkert pinsamt! Men fint att ni kunde skratta åt det sen! :)
Jag har ännu aldrig kunnat fisa när min kille är i närheten. Det är helt otänkbart, fast han fiser hela tiden… =p
Med mitt ex hade jag aldrig några problem, han fick nog höra en hel del. Jag undrar varför jag inte kan känna mig lika bekväm med min nya kille.. Nåja, som det ser ut nu så kommer jag aldrig att tillåta honom höra en enda fis från mig om det nu inte sker då jag sover förstås. :D
#6 "Tätare än Lutzen-dimman"! Skrattar!
Det där med fisandet är nåt som kommer naturligt efter ett tag. Här är vi fullständigt naturliga, att gå på toa med öppen dörr är inga problem längre. Tjejer har också ett tarmsystem, varför ska man hålla på och låtsas som att inget händer i magen? (I mitt fall har nog min IBS-diagnos "hjälpt till" med att göra naturliga saker till vanliga samtalsämnen)
Varför går man på toa med öppen dörr? En del saker anser jag att man inte ska vara öppen med. Vem vill höra eller se andras toa besök?
#11: varför inte? Det är väl inget att hymla med. När man bor ihop med en person länge kommer man väldigt nära den personen. Min sambo var t.ex. med mig som stöd när jag gjorde en koloskopiundersökning. Och det innebär extremt mycket info om mina tarmar. Det hade han inget emot, för han var där för att stötta mig. Men om man inte haft ett längre förhållande kan man nog inte förstå hur nära varandra man kommer.
#12 Jag har haft längre samboförhållande. Så tyvärr fungerade inte den kommentaren ;) Att sitta med öppen toadörren är verkligen inte "bevis" för hur nära man ät någon.
Det fick mig inte att vilja höra min partners toalettbesök eller honom att höra mina. Och vi var oerhört nära. Toalettbesök fortsatte vara privat område som tur är. *ryser* Snacka om att ta bort romantiken haha :)
Tydligt exempel på hur olika vi människor är.
#13: Ja, vilken tur att jag inte är som du på den punkten!
Det förstår jag att du tycker. För det skulle väl vara hemskt att behöva tömma tarmen med stängd dörr ;) Ve och fasa.
#15: Ja, denna skam för och smussel med naturliga kroppsfunktioner…! Det kanske går att terapera bort?
Det handlar inte om någon skam. Det handlar om att inte behöva tex känna lukten. Hur naturlig den än är luktar det inte gott. Känner i alla fall ingen som skulle hävda motsatsen. Du kanske gör det? Då skulle jag förstå grejen. Men annars förstår jag inte anledningen till öppen dörr. Vad är syftet? Upplys mig.
Jag har levt med min man i snart 36 år och jag skulle aldrig få för mig att sitta på toa med öppen dörr. Inte han heller.
Jag skäms inte för att prutta men jag går undan och likadant gör han. Man vill ju inte gärna utsätta sina kära för obehaglig doft kan jag tänka.
Det har ingenting med att vara naturlig att göra tycker jag utan snarare en respekt inför ens partner.
/Maria
#18 Håller med. För mig är det självklart man går undan när man fiser. Precis som det är med stängd dörr.
Men efter så få år med din man är ni kanske inte nära nog ännu ;) För det verkar ju vara det det handlar om. Närhet och smussel. ;)
Nä allvarligt. För mig är det också respekt det handlar om. Jag visar andra respekt och vill likaså ha den tillbaka. Sitter någon och lägger en brakar bredvid mig blir jag arg. Jag vill inte behöva lukta på andras äckliga fisar. Eller avföring när dom sitter på dass. Precis som jag inte vill lukta på en svettig armhåla eller dålig andedräkt. Allt är naturligt men lika otrevligt ändå.
#19 Haha
Jag har varit riktigt sjuk några gånger och då har min man hjälpt mig med både toabesök och duschning så det handlar knappast om att vara pryd utan som sagt bara respekt.
/Maria
Jag tror att det kan också handla en hel del om hur man fungerar tillsammans och hur bekväma man är med varandra. Som sagt, med mitt ex så kunde jag fisa så att han hörde det och vi kunde skratta åt det hela. Han låste aldrig dörren då han skulle på toa (dock hade han den stängd) och om pappret var slut så kunde vi gott ge det till varandra utan att ens rynka på näsan. Jag hade inget heller emot om jag hörde att han sket där inne. Ibland kunde han på skoj ropa: Bankai! Och plopp. (Bankai kommer från en anime serie och något man säger då man ska använda full power typ). Men jo, en stängd dörr ville vi nog ha oberoende för man vill fokusera sig på sin uppgift ifred. :D
Med min nuvarande partner skulle jag aldrig ens kunna tänka tanken att göra något liknande. Jag har aldrig låtit honom höra mig fisa eller bajsa då jag är på toa. Ser till att det är en massa annat oljud på om jag ska på wc. Då har vi varit ihop en bra tid.
Med vissa känner man sig väldigt bekväm med och med andra inte. Det är åtminstone den slutsatsen som jag har kommit fram med och det är helt ok för mig.
#21 Jag känner mig fullkomligt bekväm med min man och han har som sagt hjälpt mig vid toabesök (då det behövts) så det handlar inte om tillit i mitt fall.
Självklart låser vi inte dörren till toa här hemma men stängd är den.
För mig handlar det enbart om respekt.
/Maria
Låser dörren behöver man ju inte om man är 2 stycken som bor ihop. Då vet ju den andre att man är där ;) Eller hör om det är illa där inne ;)
Det är något helt annat att öppna dörren för att ge toapapper. Man har ju inte mycket till val.
#22 För mig handlar det inte alls om respekt utan det faktum att jag faktiskt vill ha lugn och ro då jag bajsar. :)
#24 Fast du skrev ju så här: (om du nu är samma person)
-Jag tror att det kan också handla en hel del om hur man fungerar tillsammans och hur bekväma man är med varandra
/Maria
#25 Då det handlar om fisar, ja.
Om man bajsar så förstår jag fullständigt om man vill vara ifred och det behöver inte ha något att göra med respekt eller om man är bekväma med varandra eller ej. För mig handlar det alltjämt om att jag vill ha absolut lugn och ro runtomkring mig då jag bajsar.
Fisar är en helt annan sak.
OK, då tänker vi helt olika. Av respekt för min man så går jag undan om jag känner att jag behöver prutta.
/Maria
#27 Jag går på wc eller håller in det tills han går iväg någonstans. Jag gör det för jag tycker att det är helt enkelt pinsamt, inte av respekt alls.
Med mitt ex så ville jag förstås inte att han kände lukten för jag tyckte det var lite pinsamt. Men jag hade däremot inget emot om han hörde.
Nej, respekt har nog inget med saken att göra utan det handlar mest om det är pinsamt och privat.
#28 För oss har det med respekt att göra.
Jag stänger aldrig toadörren helt utan har den pyttelite på glänt då katten gärna kommer in och dricker vatten från handfatet🤪
För att dela med mig av något pinsamt… TRIGGERVARNING!
Jag och min partner hade varit på fest och druckit en hel del. Vi kom hem till honom och bestämde oss av någon jättebra anledning för att ha sex. Kanonfulla och klumpiga men fnissiga fumlade vi av oss alla kläder i mörkret. Jag mådde rätt illa men ville ändå, och fick den briljanta idén att gå ner på honom. Det var mysigt och bra tills jag kände att det började vända sig i magen… Jag hann precis vända bort huvudet från honom innan det kom en kaskad ur munnen på mig, alla kvällens drinkar låg nu i sängen🤮Bara att ramla in i duschen, bädda om, hälla i sig massor av vatten och försöka sova.
Himla tur att vi kan skämta om det idag snart 2 år senare trots att det var fruktansvärt!🤪 Detta hände när vi precis börjat lära känna varann ordentligt.
#30 Triggervarning? Vad skulle det trigga igång?
Hoppas han inte tog det personligt haha :)
Något som hände mig i tonåren var att jag var hos min kk. Var första eller andra gången vi hade sex. På morgonen vaknade jag och märkte att jag fått mens och det blivit en ganska stor fläck i sängen. Ung och mesig som jag var lade jag täcket över det och sa inget. Det var fruktansvärt pinsamt minns jag.
Han nämnde det aldrig. Som tur var ;)
#31 Finns sååå många med sex+spy-osv-fobier, vill vara på den säkra sidan😃
#32 Gillar det här med att låtsas som ingenting, funkar förvånansvärt ofta😇
#33 Aha.
Försökte en gång låtsas som inget när jag fes hos ett ex. Han var i köket och lagade mat och jag var i vardagsrummet. Detta var precis när vi börjat träffas.
Jag passade på med en smygare. Fy tusan vad den visade sig stinka. Jag tänkte att det var tur han lagade mat. Precis då kom han av någon anledning för att säga något. Jag rusade i FULL FART mot honom och försökte få tillbaka honom till köket genom att putta på honom och säga "ggå inte in dit". Självklart ville han då gå in och ta reda på varför. Trodde jag skulle svimma, jag skämdes så mycket. Som tur är skrattade han och visade att det inte var någon fara. (Samtidigt som han demonstrativt höll på att dö av gasattacken)
Tja… Detta hände i slutet av förra året. Jag hade börjat med en ny medicin för min endometrios, gabapentin hette den. Och biverkningarna var som en roman. Nå men det var måndag och hade under dagen känt mig illamående (men det var inget ovanligt då medicinen hade den biverkningen) och tänkte inte mer på det. Nå, jag skulle åka hem och hoppade på bussen, satt på en plats ute mot gången (tur det) och började åka hem. Så känner jag efter ett tag en halsbränna som bränner och jag börjar svettas. Jag tänker ne nu jävlar kommer jag spy. Och jag sitter och bara sväljer allt jag kan och hoppas att jag snart kan hoppa av bussen och kan spy. Men tillslut gick det inte mer. Jag lägger av en spya i gången som liknar något taget från exorsisten. Och kutar ur bussen, tjejen som satt bredvid kom efter och tog hand om mig och frågade hur det var osv. Men det var inte så jäkla najs att på en måndag och utan alkohol i kroppen spy på bussen. Jag skämdes ögonen ur mig. Och efter detta har jag ALLTID med en påse i väskan. Kan ju säga att jag slutade med den medicinen efter det.

Memento mori

Medarbetare för Julen