Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 1081 ggr
emeliiiiieee
0

Ersättning för ärr

Kan man söka ersättning för ett fult operationsärr? 

Har ett på handleden som ser hemskt ut. Är en stor inbuktning när jag rör handen och stygnmärken då sköterskan drog ut stygnen utan att klippa dom.

[Ulvarsdotter]
0

Både min sambo och väninna har fått ersättning för ärr :) Man skickar in bilder till sitt försäkringsbolag - borde finnas tillvägagångssätt på deras hemsida :)

emeliiiiieee
0

Vet du hur lång tid det måste ha gått? :)

Ladydragon
0

hur länge sen va det du opererade dig?

för att plocka bort stygn så måste man tyvärr dra i trådarna det räcker inte att bara klippa

stygnsmärken brukar oftast försvinna helt eller synas rätt lite

försök att ha lite tålamod tror det kan ta upp till nåt år innan man vet hur det kommer o bli med ärret

emeliiiiieee
0

Opererade mig för ett år sedan. Själva ärret har läkt fint men inbuktningen ser inte alls fin ut. ser förjävligt ut

emeliiiiieee
0

Opererade mig för ett år sedan. Själva ärret har läkt fint men inbuktningen ser inte alls fin ut. ser förjävligt ut

Zakaraa
0

Vet inte hur det är med just operationsärr men känns som att det borde vara samma som för skador (olyckor). Rekommenderar att du kontaktas ditt försäkringsbolag och ollar.

Idag är det exakt ett år sedan jag fick ett ärr i pannan efter en olycka och det är först nu,ett år senare, som jag kan skicka in bilder. Är ett år man måste vänta just för att såret ska kunna läka och ärret "bleka" osv.

Har fått ersättning för ett ärr på hakan (där fick jag även invaliditetsersättning då käken tog skada) samt ersättning för mitt lillfinger men det senare tror jag inte var för de två ärren jag fick efter op. utan för att jag fortfarande har problem. Så kolla med ditt bolag och se vad de säger.

OT för just dig men ska bli intressant att se vad de säger om mitt ärr som sitter mitt på pannan och är väl synligt.. :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

emeliiiiieee
0

Har även ett fult ärr på knät som hände för 13 månader sedan så det ska skickas in bilder nu då? 

Ja det förstår jag att det blir intressant vad de säger. Hoppas det blir bra iallafall! :)

Zakaraa
0

#7 Om du anmälde skadan när den skedde så ska ditt bolag skicka ut brev till dig ang det när tiden har gått. Ibland kan de "glömma bort" dig dock så har du inte fått något (om du nu anmälde skadan) så kontakta dem och kolla upp ärendet.

Jag inväntar brev från mitt bolag nu så jag kan skicka in bilderna. :)

emeliiiiieee
0

Har anmält skadan ja :) Men gjorde det i slutet av året iofs. Vill dom även ha journalkopior att jag besökt sjukhuset för behandling osv?

Zakaraa
0

#9 Kan inte minnas att jag skickade in sånt när det endast handlade om ärr. Min käke däremot krävde läkarutlåtande men det var ju för invaliditetsersättning och inte det kosmetiska så att säga.
Men det har ditt bolag koll på så dem kan svara på vad de behöver få inskickat för just den skadan :)

emeliiiiieee
0

Då ska jag ringa mitt försäkringsbolag imorgon och höra lite mer. 

Tack så hemskt mycket för alla svar! Uppskattar det :)

Zakaraa
0

Lycka till 👍

The_pearl
0

Var det en planerad operation så får du ingen ersättning. Är det pga olycka så får du. Jag har själv 4 st 1 dm långa ärr på mina underben efter planerad op, jag får inte en spänn för dom. Det måste vara pga olycka. Sen har vissa försäkringsbolag att man måste ha ärrersättning i olycksförsäkringen. Alla har tydligen inte det. Eller att man måste ha sjukförsäkring. Rörigt och krångligt!

TatsuOni
0

#13 Hos mitt försäkringsbolag så får man ersättning för planerade operationer tills man är 25. Därefter endast för olyckor.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/