Kraftiga flytningar
Jag vet inte om detta är rätt sajt att ta upp detta på? Men iallafall så började jag med p-piller för ca 2 månader sen. Allt har funkat bra förutom att jag upplever att jag får flytningar betydligt oftare än innan jag använde p-piller. Dessutom, idag fick jag en riktigt kraftig flytning som verkligen blöt ner hela trosan, även fläckade mina jeans mellan benen. Är detta normalt?
Det här är helt rätt sajt att ta upp detta på. Jag har också väldigt mycket mer flytningar nu när jag går på p-piller. Jag har för mig att det är pga östrogenet som gör att man får extra mycket. Väldigt jobbigt är det ju men tror att det är väldigt normalt!
Jag har haft det så hela tiden sen jag gick in i puberteten. Jag får flytningar varje dag, det finns inte en enda dag då jag inte skulle få flytningar.
Enligt bm är det vanligare att kvinnor blir snustorra pga. p-piller, så om du har lite extra flytningar är det bara positivt! :)
#2 de flesta har nog flytningar varje dag, bara i varierande mängd
Medarbetare på Skor iFokus
#3 Verkligen? För jag kan känna att jag är väldigt torr där nere men jag får ändå sjuuukt mycket flytningar! Har läst någonstans att mycket flytningar kan bero på mycket östrogen, tror att det är därför jag har så mycket :c
Ja man kan vara torr samtidigt som man har rikliga flytningar, konstigt nog.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus