Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: ung-kvinna
Läst 1480 ggr
[rosa_cupcakes]
2

åka bil med någon man inte känner?

Jag undrar över en sak jag gjorde för flera år sedan, jag träffade en kille över internet och vi gick på bio sedan tänkte jag promenera hem men han tjatade om att han kunde skjutsa så jag gick till slut med på att följa med i hans bil (vi hade känt varandra i några timmar) när jag väl var i bilen fick jag panik, inget hände! allt gick bra! men efteråt har jag tänkt att jag aldrig skulle göra om det (men jag är en person som undviker risker till högsta grad nu för tiden)

Hur ser ni på sånt, har ni gjort något liknande?

thea_thea
0

Nej, men jag har åkt hem till främmande människor flera gånger för middag och liknande. Jag skulle trots det inte åka bil med någon i en sådan situation, känns allt för osäkert :/

Scorpio97
0

Jag har inte gjort något liknande. Huruvida jag skulle göra det eller inte beror nog på hur min magkänsla gällande killen är, jag upplever att jag brukar kunna känna av människor ganska bra. 

Skulle jag känna minsta lilla tvekan skulle jag inte åka med och generellt sett har jag svårt för att lita på människor jag nyss mött, så min magkänsla skulle förmodligen ha sagt nej. Skulle killen tjata skulle det absolut bli ett nej. Men jag har faktiskt mött några få människor som jag har gillat och litat på från första sekund, och då skulle jag nog faktiskt ha åkt bil med dom även efter bara några timmars bekantskap.

//Jessie

Huygens
1

Jag vet två gubbar som känt varann i 10 år. Så skulle dom åka bil en gång, första gången någonsin. En lång sträcka. Han som satt bakom ratten tog vansinniga risker och på en otrafikerad väg åkte dom av, ut i en sankmark och bilen fick bärgas.

Sen var dom inte kompisar längre.

Elsaharr
0

Jag skulle inte det. Dels flr att jag skulle inte känns mig trygg med det och dels för att en kompis mamma nästan blev våldtagen i en sån situation.

Zingo ;D

[lillelull]
0

Skulle nog inte heller gjort de men jag är väldigt " nojjig"  som person och litar knappt på någon längre.
Dessutom tycker jag inte om att åka bil med människor jag inte känner såväl. 

Även om de är en bekant så gillar jag inte det jag kör hellre bil än att åka bil.

pyromanen
0

Jag liftade rätt mycket då jag var 19-23 år. Var inte rödd för att köra med främlingar. Var nig inte särskild rädd över huvudtaget i den åldern. Efter jag fick barn blev det ändring på mig och större försiktighet.

Åsa S
0

Beror ju på, när jag bodde på landet hände det att jag liftade för bussarna gick sällan. Kändes inte så farligt det var ju inte nån storstad och det var rätt farligt gå längs den smala vägen så många som körde bil plockade gärna upp för de visste att det var lätt köra på nån där. Träffade många trevliga personer blev t.o.m upplockad av en av experterna i antikrundan som bodde därute, tyckte han verkade bekant när han erbjöd mig skjuts förstod varför när jag tittade på tv på kvällen.

obstitant
0

Jag har gjort det när jag var ung, och det gick bra - sen om det berodde på att jag var en sån fantastisk människokännare eller om jag bara hade tur låter jag vara osagt. Jag skulle rekommendera stor försiktighet, i alla fall. Jag kanske skulle åka bil med någon första gången vi träffas om jag vet säkert vem personen är, om vi har haft kontakt på nätet ett tag och jag aldrig har sett några respektlösa eller gränsöverskridande tendenser, om jag är nykter och magkänslan är helt säker.

[Tibonnanj]
0

Jag har åkt ensam i bil med en främling ( kille som jag precis träffat), det va flera år sen nu men jag minns att jag fick värsta ångesten och tänkte att om han kör in på en väg som jag inte känner till eller gör något konstigt så drar jag tag i ratten så vi kör in i något och dör båda två… Obehagligt att tänka tillbaka på det men allt gick bra och jag lärde mig efter det att aldrig åka med en främling igen.

[AnimeV4]
0

Ja, jag har både åkt bil med och åkt hem till främmande. Ganska korkat och jag hade tur. Idag är jag försiktigare, men lika nyfiken.

Zadeira
0

Som yngre träffade jag många från internet och åkte hem till dem, eller åkte med dem i bil osv. Jag var i allmänhet väldigt destruktiv så för mig spelade risken inte någon roll alls, och dessutom tyckte jag inte det var så "farligt" om det skulle hända något. Jag brydde mig sällan om att berätta för någon vart jag var eller med vem.

Nu har jag partner så jag träffar inte killar eller åker hem till främlingar, men jag hade förmodligen inte tvekat idag heller om det kändes som en ok person. Dock hade jag i dag sett till att alltid meddela någon om jag träffade nån främling för första gången, oavsett biltur eller hemma-dejt eller så. Typ smsat en kompis och bestämt tid då jag ska höra av mig så den vet att allt är ok.

För nån vecka sen åkte jag bil med en främling jag bara träffat nån timme innan. Dock var det en kompis nya kille, så jag litade på hennes omdöme 😉

Gaara
0

Jag skulle undvika det. Har åkt med kollegor jag inte känt så bra, men det känns lite annorlunda då man i alla fall vet vad de heter och vart de jobbar. X) Så man liksom vet vem man ska anmäla om något händer (Om man inte blir mördad då)

Något jag absolut inte gör är att hoppa in i en bil som stannar och frågar om jag vill ha skjuts… Har hänt ett par gånger att folk stannat och frågat. Tackar artigt nej och går vidare.

Angående att åka med någon man känt i ett par timmar… Det skulle säkert hända, men inte om jag sa nej och personen tjatade om att jag skulle åka med. Då skulle jag nog bli rätt nervös.