Synliga hårsäckar efter rakning
Jag har problem med synliga hårsäckar när jag rakat mig, har använt både tvål, raklödder, rakgel, hyvlar för men, hyvlar för kvinnor, hyvlar med inbyggt "rakgel" samt utan. Även testat rakgel/lödder för män och flera märken men blir ingen skillnad… Vad kan man göra?
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
smörj in med barn olja direkt efter
ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på min hemsida www.nogg.se/spiiidis1
Döljer de hårsäckarna?
Jag tror inte du kan få bort den biten med att "bara" raka. Har du testat vax eller epilering? Där är det större chans att de följer med.
Mina hårsäckar syns alltid, oavsett om jag rakat mig eller inte. Jag antar att det är för att jag har ljus tunn hud som blir lite genomskinlig.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
#3 Försökte vaxa några gånger och det funkade inte, inte heller epilator. Men mina systrar har inte det problemet?
Alla människor har olika hud och hårväxt. För vissa finns det inga sätt alls som fungerar, medan det finns de som i princip blir lena som barnrumpor vilken metod de än använder. Att dina systrar inte har det problemet kan helt enkelt vara för att de har annan hud och annan hårväxt, trots att ni är syskon.
Om du har provat med andra varianter och det inte heller funkar så är det nog så att du får acceptera det som det är.
Jag får alltid inflammerade hårsäckar, oavsett vilken variant jag kör. Vaxning, epilering, rakning med rakhyvel och olika gele/olja/tvål mm. Jag rakar numera bara med rakapparat för jag orkar inte hålla på att ständigt bråka med min hud och alla problem som rakning med hyvel/vaxning/epilering mm ger mig. Visst växer det ut snabbare och blir inte lika baby-lent, samt att man alltid ser lite, lite stubb, men samtidigt så mår min hud bättre så då får det vara så.
Det blir babylent men benen är alltid svartprickiga. Kanske beror på att jag är så blek..?
Troligtvis är din hud-typ tunn också. Det är liksom inte blekheten i sig för även om du solar så syns det säkert också, eller?
Jag blir aldrig solbränd