Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsexualitet
Läst 3992 ggr
Anonym
0

Äldre och oskuld?

Hej! Finns det fler här som är över 25 år gamla och fortfarande oskuld? Jag undrar bara hur pass ovanlig jag är…

Karmatarerskanise
0

Vet inte om det var här eller inne på relationer vi hade en tråd om just detta. Du är inte ensam.

Anonym
0

Ok! Nej, ensam är jag säkert inte, men det är ju inte många som gärna pratar om det när man är så pass gammal, så det känns ändå väldigt ensamt och udda.

Åsa S
0

Fast 25 är väl inte gammalt det finns fler än man tror som är oskulder i bra mycket högre åldrar typ dubbelt så gamla som TS.

Annielle
0

Jag har känt flera killar som varit "gamla" oskulder, två av dem var oskulder tills de var nästan 40 år och en jag känner nu är det fortfarande fast han är lite över 40.

Fast du kanske bara menade som tjej?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anonym
0

Får jag fråga hur folk "ser" på dessa killar? Är de lite udda, eller ses de som "töntar"? De jag känner till som är oskulder trots att de sedan länge passerat 25-års åldern är alla lite eljest om du förstår hur jag menar.

vendelay
0

#5 Jag känner nog också bara killar som är äldre och oskulder (kan bero på att jag knappt känner några kvinnor) och min erfarenhet är att INGEN tycker att de är udda förutom de själva. Det beror förstås på omgivningen och ens umgänge men varken jag eller några av mina vänner skulle på något sätt förlöjliga oss över personen och därför ses hen ju inte som "tönt".

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Anonym
0

Har en tjejkompis som fortfarande är oskuld och är 33 år. Är inget "fel" på henne smart, snygg, rolig och trevlig. Hon har dejtat en hel del och killar gillar henne, hon har bara inte velat ha sex med någon av dem än.

Annielle
4

Dessa killar är väl kanske lite udda, men jag skulle inte säga att de är töntar.

Väldigt trevliga killar som inte vill/ville bli av med oskulden med vem som helst utan någon de verkligen tyckte om.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

vendelay
2

#8 Samma med männen jag känner - de ville vänta på den rätta. Vissa träffar någon de vill ligga med när de är 16 och andra när de är 36 och det är helt okej. Tycker det är bra och modigt när folk vågar stå på sig! Kan dock tänka mig att det är svårare för killar, generellt? Eftersom de "förväntas" ha sex tidigt och med många? Det baserar jag dock bara på fördomar, ingen fakta eller erfarenhet.

Mitchika
4

Jag fyller 27 år nästa vecka och jag är fortfarande oskuld. Jag tycker inte att det är något direkt konstigt eller udda med att vara äldre och oskuld. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

vendelay
1

#10 Bra! Det är ju ingenting konstigt med det 🙂

Anonym
1

TS här. Tack för alla svar. Jag förstår att jag inte är helt annorlunda då. #10 Vet dina nära om att du är oskuld? Jag skulle aldrig drömma om att prata med min familj / vänner om det, även om de helt säkert tror sig veta hur det ligger till. Jag har ju aldrig haft ett fast förhållande.

Ärligt talat så gör det mig inte så mycket längre, har liksom givit upp tanken på att hitta någon att leva med, och letar heller inte längre. Det enda som egentligen är jobbigt med detta är att man tydligen blir automatiskt homosexuell om man levt ensam hela livet. Inget ont alls om att vara homo, men lite ledsamt att anses vara det när man vet att så inte är fallet:/ T.o.m. med egen mor är helt säker på detta, trots att hon låtsas att hon inte tänker så…

Mitchika
1

#12 Japp, dom vet alla om det. 🙂

Jag och mina föräldrar har en ganska öppen kommunikation och vi pratar om det mesta, även sex och relationer då och då.  Det faktum att jag i stort sett aldrig dejtar eller är i ett förhållande gjorde väl att dom misstänkte att jag fortfarande var oskuld redan innan jag sagt något. 

Mina vänner och jag pratar om det mesta och i vissa perioder är det mycket snack om just relationer och sex beroende på vad som händer i livet. Jag tycker det är kul ämnen att prata om och en av mina jämnåriga vänner är också oskuld, så det är nog inte så ovanligt med äldre oskulder som man kan tro ibland. Glad

Det låter inte ett dugg roligt.. Kan du inte prata med din mamma och förklara läget, så kanske hon kan stötta dig istället för att göra antaganden om dig? Själv är jag pan och öppen med det, så jag har aldrig riktigt varit med om något sånt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Anonym
2

#13 Ok, det låter bra att du har en sådan bra relation med dina nära. Önskar att jag kunde säga detsamma. Jag har försökt förklara för min mamma hur jag känner, men ju mer jag försöker förklara desto mer tror hon mig inte, så det har jag slutat med. 

Det är så tydligt, att hon bestämt sig för detta, för om jag t.ex. kommenterar att en kille ser bra ut så ser hon väldigt förvånad ut, som om hon tänker att jag inte borde se sådant. Jag har gjort henne uppmärksam på att jag märker sådant, men då viftar hon bara bort det. Jag borde väl inte bry mig, men det är svårt att låta bli…