Riktigt mycket flytningar
Jag har jättemycket flytningar, vad kan man göra åt det? De luktar inte särskilt gott, och får mig att känna mig väldigt ofräsch…
Kolla upp dig hos gyn. Är det inget fel och bara obalans kan de ge råd.
Finns det något man kan göra själv?
Så länge du inte vet vad som är fel är det ju svårt att behandla.
Jo, det förstår jag ju men typ, några ofarliga saker för vanliga saker typ..? Är väldigt obekväm med mig själv så vill inte ha någon som tittar in i mig, även om den är utbildad och har sett allt möjligt..
Jag har jättemycket flytningar också. Ibland får jag byta trosor tre-fyra gånger om dagen om jag inte använder trosskydd. Jag har alltjämt haft det så här och enligt gynekologen är det helt normalt. Vissa har mera flytningar än andra.
#5 Mycket flytningar som är illaluktande kan dock vara tecken på att något är fel och bör definitivt kollas upp.
#4 Tyvärr måste vi kvinnor ibland gå till gyn. Det är obekvämt för många, men ett illa måste.
Om det inte svider eller du har andra obehag så kan det vara Svamp. Jag skriver KAN.
Helt ofarligt att testa är att ett tag (minst en månad) utesluta allt socker, (ja, även sockerfritt godis), jäst, alkohol, allt som innehåller mjöl, frukt. S.k. snabbmat, färdiglagat, halvfabrikat som alla innehåller mycket socker i olika former.
Samtidigt använda mycket kokosolja/koksofett.
En del har blivit av med Svamp på det sättet, men OM det är det och den ha fått ordentligt fäste kanske det inte hjälper, alt tar flera månader att bli av med.
Tror inte det finns någon som gillar att gå till gyn, men någon gång måste det göras i alla fall. Fråga efter en kvinnlig läkare, det är i alla fall bättre.
Att bara nonchalera sådan symptom och hoppas att det går över kan i värsta fall leda till allvarliga sjukdomar och tillstånd. Är det värt det?
#6 Det beror förstås vad man klassar som illaluktande. Jag tycker förstås inte om lukten av flytningar, jag tycker det luktar illa men jag vet att de luktar helt normalt, syrliga.
Om ts alltjämt har haft det på det här viset så tvivlar jag på att något är fel. Det är dock alltid bra att kolla upp sig själv nu som då, oberoende.
Men om nu en massa kvinnor går omkring med lindriga svampinfektioner p.g.a. candidaöverväxt, som ju är vanligare än vi tror eftersom de flesta äter en kost rik på socker och mjöl, ja då tycker ju gynekologerna att det är normalt, bara för att det är vanligt. Normalt betyder ju just det som är vanligt, men det kan ju vara fel i alla fall och något som går att åtgärda. Fruktansvärt opraktiskt är det ju i alla fall.
#9 Jag har aldrig haft Svamp utan intensiv klåda. Och endast efter antibiotikakurer.
#9 Nja, det där vet jag nu inte om jag tror på. Det låter lite väl långsökt.
Jag har varit en äkta godísgris och aldrig haft några problem med mitt underliv förutom att jag har haft rikligt med flytningar (vilket alla kvinnor i min släkt tycks ha). Nu då jag har uteslutit alla sötsaker och likaså bröd så har inget förändrats förutom vikten.
Jag minns att jag läste för längesen, att ha rikliga normal flytningar är bra pga många olika orsaker. Den håller slemhinnorna rena och fuktiga samt skyddar mot infektioner. Månne det är därför jag har aldrig råkat ut för Svamp och liknande i mina 30 år som kvinna?
Visst, jag har rikliga flytningar och jag får byta trosor ofta men då jag inte ´någonsin har haft andra problem så känner jag mig otroligt lyckligt lottad.
Uppenbarligen är det olika för olika människor, och kan bero på olika orsaker.
För många har det hjälpt att ändra kost.
Det kan kanske också bero på hormoner, för där är vi ju lite olika också.
Därför tycker jag det är viktigt att TS går till gyn.