Brun mens
Hej, min mens kom igår och jag har blött ovanligt lite, och jag har inte heller haft så ont, brukar ha fruktansvärt ont men nu hade jag bara lite ont en jätteliten stund tidigare på dagen. Men det konstiga är att den är lite brunaktig tycker jag, det är lite blod också men det är lite brunt med.
När jag har lite mens brukar jag också uppleva att den kan vara mer brun än röd, även i slutet av mensen. Tror inte det ska vara något konstigt :)
Det kan se brunt ut om man har väldigt lite mens.
Innebär det då att jag kommer ha lite mens den här gången? Då blir jag glad!
Det innebär inget mer än att du har lite mens just nu. Det kan komma igång som vanligt eller så har du mindre den här gången.
Bara för stunden eller, eller för just denna gången? Hade lite mens även igår också, fick den på eftermiddagen och blödde knappt något alls, inte under natten heller, och idag har jag också blött väldigt lite.
Förstår inte vad du frågar?
#5 Hera förklarade ju, antingen kan det bara vara lite just för stunden och att det kommer igång sen, eller så har du mindre mens denna gång
Det låter som du inte har regelbunden mens än, då kan man få mellanblödningar men även lite mens som ser brunt ut. Denna mens brukar man ha mindre dagar. Du kan pusta ut det är helt normalt :D
Jag tror det är riktig mens, för jag brukar ha min denna tiden i månaden. Det verkar som det börjar komma lite mer nu tyvärr.
Det är ingenting att vara orolig för. Blodet är brunt för att det har hunnit torka på vägen ut. Det är inte ovanligt att vissa blöder brunt i början och i slutet av mensen (det gör jag t.ex.).
Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar