Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: sexualitet
Läst 1450 ggr
Mikaela92
1

Känner inget vid sex

Hej! Jag är tillsammans med en kille sedan 2 år tillbaka och jag har alltid njutit när vi haft sex och vart nöjd. Tills för några månader tillbaka då jag upplever minskad känsel i mitt underliv när vi har sex. Känner mig uttöjd mer än innan. Testat olika ställningar men inget hjälper, känner knappt något. Vad kan detta bro på? Jag har inga barn och är 23 år om det är relevant. Tacksam för svar!

Mikaela92
0

Kan också tillägga att han inte har liten penis, den har alltid fyllt upp mig väl innan.

Tjeja
1

Har du börjat med något nytt preventivmedel, näringstillskott eller medicin på senare tid?

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

[AnimeV4]
1

Jag har precis samma problem! Jag har ätit D-vitamin i 2-3 veckor, men det känns inte som om det är därför?

[Ulvarsdotter]
1

Det kan ju vara något tillfälligt. Man blir ju inte uttänjd eller så i underlivet, även om det kan kännas så. Prova kondomer med prickar eller penisringar? :) Den senare har jag inte testat själv, men prickiga kondomer är det inget fel på :) Sedan finns det glidmedel som medför mer känsel för kvinnan, och både kylande och värmande kondomer - kan ju vara värt att prova :) I början med min kille så kunde det ibland nästan göra ont om han kom djupt in, men nu för tiden är det väldigt sällan det känns så, dock så känner jag mycket ändå. Men jag hade en period när jag inte tyckte det kändes så mycket, gick dock över ganska fort :)

Annielle
1

Mår du bra i övrigt då?

Är man mycket stressad, deprimerad eller mår allmänt dåligt kan man ju tappa känseln/sexlusten….

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Mikaela92
0

#2 Nej har inte börjat med något nytt preventivmedel, har spiral sedan ca 1 år tillbaka. Ända nya jag börjat med är kosttillskott till håret men det kan väl inte påverka något? #4 tack för tipsen! :) #5 Jag är ofta stressad och är deprimerad men det har jag varit i flera år, så känns inte som att det borde ändra något nu helt plötsligt :(

Annielle
1

Om du har varit stressad och deprimerad i flera år kan det ju komma förr eller senare absolut, kan ju bli för mycket helt enkelt.

Det gjorde det för mig i allafall! 

Du kanske behöver ge dig själv en paus i från sex ett tag för att hitta tillbaka…

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Mikaela92
1

#7 Jaa det kanske är en god idé! Har känt att jag har mindre lust än jag haft tidigare faktiskt.