Riklig mellanblödning?
Jag hade ägglossning i typ fredags. Det vet jag för att jag hade sjuhelvetes ont, som vanligt.
Igår fick jag mens, eller något som liknade mens. Det är sådär mörkt och tjockt som mensen är i början, men det gjorde inte ont. Jag är typen av människa som brukar få rätt ont vid mens (även med p-medel om jag får mens av dem). Kan man få väldigt rikliga mellanblödningar? Mens-rikliga liksom? Nu behöver jag använda mensskydd för att det inte ska läcka, precis som vanligt.
Jag har alltid trott att en mellanblödning är när flytningarna är lite blodiga och det blir rosa/brunt på pappret. Använder för tillfället inga hormonner och har inte gjort den sen april och min mens har varit relativt regelbunden sen dess-
Om jag verkligen känner efter kan jag ana att jag har lite ont vid ena äggstocken, samma som släppte ägget den här cykeln
Medarbetare på Skor iFokus
Mina mellanblödning ar kan bara som riktig mens.
3 dagar av att blöda precis lika mycket som vid mens. Det ser precis ut som mens också. Den enda skillnaden är att jag inte har ont och att den bara kom några dagar efter ägglossning
Jag har haft två mellanblödningar denna månaden som varat flera dagar och varit som mens.
#3 hur länge varade de?
En vecka st
Min mens brukar stadigt avta under mensens gång och på dag 7 ungefär så brukar den vara så det nästan räcker med trosskydd Den här mellanblödningen har varat längre än vad min mens brukar och varierar mellan att vara väldigt sparsam till liks riktlig som mensen är i början. Den kan alltså vara rätt sparsam på morgonen/förmiddagen (men fortfarande så jag behöver binda) för att sedan bli lika riklig som mensen brukar vara dag 2 mot kvällen. Det varierar också mellan att vara klarrött till rödbrunt till att vara brunt. Jag har aldrig haft mellanblödningar innan och hoppas att jag aldrig behöver ha det igen, det här var väldigt jobbigt!