bröstvårtorna står ut
hej, jag är en tjej på 14 år och jag har ett problem, mina bröstvårtor syns som en liten knopp typ när jag har tröja så på vissa av mina tröjor måste jag ha både linne och topp under men på andra behöver jag bara topp. jag har ganska små bröst men problemet är att bröstvårtorna står typ ut lite så jag måste ha topp+linne. hur kan man få bröstvårtorna att inte stå ut? mvh!
Kommer säkert framstå som knäpp nu, men de tar jag, haha x) jag har också de problemet och har tänkt tanken att man kanske kan typ sätta ett plåster över dem eller något 🤐
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
haha hoppas vi får svar tillsammans. jag tänker, det blir nog lite svettigt i sommar om jag ska ha både linne och topp under tröjan.
Vadderad BH kanske?
De står alltid ut alltså, inte bara när det är tex kallt? Bröstvårtår blir ju styva av kyla eller beröring vanligtvis
//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015
jag har aldrig använt bh tidigare och dom är så dyra så jag kan inte köpa själv. dessutom vet jag inte om mina bröst är tillräckligt stora för att ha bh. och det skulle kännas lite konstigt att säga till mamma "jag skulle vilja ha en bh" haha.
nja inte alltid, oftast när jag fryser, annars brukar dom inte göra det. men dom syns endå för det mesta.
Vadderad topp då? :) det finns ju bh:s för under 100 kr men förstår om du tkr dem är för små för att ha bh, bh är väl förkortning på "bröst-hållare" liksom.. tror annars att du kmr va lite glad när du blir äldre och börjar visa dina boobies, för jag och många andra jag känner tkr iaf det är snyggt hehe :D jag föredrar nipples som "står ut" framför mina egna som är liksom släta om jag inte fryser elr tar på dom..
5. finns det? :) det visste jag inte haha. får väl kolla om jag hittar någon då, för dom jag har är tunnare än linnen :P jo dom är nog ganska små för jag har inte hunnit komma så långt i puberteten ännu. jag gillar inte när dom syns haha. men vadderad topp ska jag absolut prova om jag hittar någon, tack! :)
Bh, liten storlek. Berätta för din mamma att du vill ha den pga att det syns.
Mvh Maja
Medarbetare på Guldhamster iFokus
7. det låter pinsamt att säga så haha :p men jag testade att ha 2 toppar på mig, och det gick jättebra! kunde tom ha linne då utan att de syntes :) så det kanske funkar om man har två toppar på sig då :)
Jag tror faktiskt det finns runda självhäftande lappar just för det syftet, men det borde ju gå lite bra med vanlig sårtejp, ha ha. Om du inte vill testa att börja med en liten bh förstås.
jag tycker det verkade fungera jättebra med två toppar så det kommer jag nog testa ha ett tag. hjälper det med tejp? :o
Ingen aning hur bra det funkar, antar att det är risk att tejpen syns istället om man har lite tunn tröja.
11. jo det var min tanke också
Skulle vilja säga att det är normalt och därför jag har BH på mig. Jag känner mig inte klädd och jag blir obekväm om andras står ut synligt, men jag är väl bara gammalmodig :P
Det är inget fel alls på att bara ha BH just därför, även om jag avundas att du kan gå utan ^^ Det finns BH:ar även för de som är mer eller mindre platta, 70AAA är det minsta jag har sett även om det kanske är lite svårt att hitta just så litet. H&M har relativt billiga BHar, om du sparar ihop lite pengar.
Det kanske är pinsamt att säga till sin mamma men hon förstår säkert, hon har ju förmodligen också bröst och har varit i den situationen.
//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015
Mina står alltid ut, har aldrig haft problem med det dock. Tycker snarare att det är mer passande på mig(har sett dom som har bröstvårtor som är mer in om jag säger så, inge konstigt med det heller) att ha bröstvårtor som inte försvinner in i kroppen.
Annars kan du köpa en bh som är till för sport om du nu tycker att du inte kan ha en med byglar. Kolla på hm. Och den bh:n jag tänker på är liiite vadderad, så då ser man inte bröstvårtorna.
Jag skaffade min första bh då jag var i din ålder. Om jag hade typ 70 A. Men det kändes bra att ha bh, men när jag är hemma så går jag då utan bh, eller med sportbh.
Damerna måste ju få lufta sig lite. 😂

Memento mori

Medarbetare för Julen
Det här kanske är en dum fråga, men jag menar såklart inget dumt! Om du tycker att det känns pinsamt att säga till din mamma att du vill ha en bh (du skrev det här över) varför kan du inte bara köpa en och så märker hon väl den i tvätten (om du inte tvättar själv)? Jag köpte min första bygelbh när jag var ca 12-13 men jag sa aldrig det till mamma, hon märkte den när den hamnade i tvätten men det är ju inte konstigt att ha en bh så hon sa inte direkt något om det. Din mamma kommer säkert inte alls tycka att det är pinsamt, så det behöver du inte vara rädd för, men varför måste du fråga innan du köper en?
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
jo men jag känner inget större behov av bh då jag har så små bröst, det är perfekt med topp och det är bara att dom där nedrans knopparna ska sticka ut jag stör mig på… :p men det verkade funka bra med två toppar :) för det blir nog lite varmt att ha topp OCH linne under tröjan i sommar haha. det går också bra när jag har såna här bikini överdelar, men dom har jag ju inte förutom när jag badar då. annars är dom perfekta att ha under tröjan.
#17 Det finns BH:ar som är som bikiniöverdelar, så in på HM och botanisera bland deras mjukisar. De kostar inte många kronor.
18. men alla bhar är ju så tråkiga, vill gärna ha med mönster :)
Det finns relativt billiga bhar på Zalando i små storlekar. :) Jag köpte en 65A där då de två storlekar jag kan ha är just 65A eller 70AA vilket brukar vara svårt att hitta. Jag har själv valt att ha bh av lite olika anledningar. T.ex att bröstvårtorna syns genom tröjor annars, för att jag inte ska visa brösten om jag har ett luftigt linne och råkar böja mig ner, för att jag tycker det ger en snygg form till kläderna ovanpå bh:n när jag bär en osv. :) Det kanske känns pinsamt att prata med din mamma om det, men hon är ju själv en kvinna och vet antagligen hur det är. :) Om hon inte är som min mamma då som nog aldrig burit en bh. ;) Men hon fattar ändå grejen, även om hon tycker det är onödigt. ;)
Men hon säger ju att hon trivs med att ha 2 toppar på sig :) Man måste inte ha bh på sig, det är massor med ungdomar och vuxna som går utan bh för det är helt naturligt! :) #freethenipple ;) Dessutom kan det kännas som ett stort steg mot "vuxenheten", så jag tkr det är jättebra att ts vill fortsätta med toppar :)
#21 är väl ingen som säger att hon måste ha bh på sig? Men jag tyckte det lät som att hon inte riktigt skulle vilja ha två toppar på sig i sommar. :)
Finns massor av fina bhtoppar som har mönster och är ganska billiga. Jag har sådana hela tiden då jag inte kan ha vanlig bh. Så ut och leta när våren närmar sig. (Cubus och hm brukar ha bra sådana som är tunna och svala men stoppar vårtorna ;) )
Har inte läst alla svar men det finns plåster så kallade nippelcover för just sommarklänni gar som inte passar med BH. Annars går plåstertejp lika bra men se till att klistret inte hamnar på vårtan utan lägg en dubbevikt bit där med klisyret innåt. Billigt och enkelt om du inte vill köpa BH. Dock får ju inte tröjan vara genomskilig med plåstertejp men med nippelcovers (som är hudfärgade)är det inga problem. Sen tror jag din mor redan har tänkt på xet där med BH åt dig så hon blir nog inte förvånad om du frågar. Min mor frågade bara mig en dag om jag ville ha en BH för jon tyckte det behövdes. Så var inte orolig att fråga din mor vi alla har eller ska gå igenom det här nån gång.
Om du vill ha små mindre bh:ar med mönster så tipsar jag om Lindex, tycker de har ett väldigt bra sortiment på mindre storlekar :) Finns utan bygel också :)
Råttor, råttor och lite mer råttor!
#4 Jag tror din mamma hade blivit jätteglad om hon fick åka och köpa en bh eller två till dig. Det är ett såntdär "Ååh, min dotter börjar bli stor 😃❤️ moment"
Både Lindex och H&M har billiga bhar i små storlekar. A-kupor finns dessutom alltid på rean (iaf när jag har kollat). 🙂
Sen finns ju nipple-covers som redan nämnts. Lindex har ett par här
-
Cubus brukar kunna ha lite roligare toppar ibland som är vadderade, ofta 3för2 erbjudanden med :)
Alltid Oavsett
Om du inte vill börja med BH, vilket inte är bekvämt för 5 öre enligt mig..så finns kroppstejp/sårtejp du kan använda. De sitter bra, andas och håller hela dagen. Är ofta i hudfärg så de inte syns under en tunnare topp.
Jag har fortfarande exakt samma problem med bröstvårtorna, mina är stora som ärtor och tycker fortfarande lika illa om BH..så jag kör på tejp när jag vill gå utan.
okej jag tror jag vill köpa bh men jag vill nog göra det utan mamma för vi har inte så bra relation och hon kommer typ "varför ska du ha det" och fnysa :p
#29 Gör det du! Jag köpte mina första bh:ar själv även fast jag och mamma har en helt okej relation. Lindex har ett bra sortiment på bh:ar för under 100 kr :)
Råttor, råttor och lite mer råttor!
det blev ingen bh men där emot köpte jag en topp som var lite tjockare och nu går det superbra att ha även vita, tunna tröjor med bara denna toppen under :) nu är jag verkligen jätteglad!! :) skulle kunna springa runt jorden av glädje hihi, problemet är löst :)
Jag ha samma problem men jag löste det med att sätta ett plåster över varje vårta och sen var det klatt! Smidigt 😃 och gött att slippa bh ibland.
Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.