skippa lunchen
Är det dåligt att skippa lunchen? Jag vill inte äta i skolan, klarar inte av att äta med folk som inte är min familj.
Jag äter frukost vid 6-7, middag klockan 16, och sen något litet vid 20:00.
Inte så länge du får i dig allting du behöver men jag personligen tycker det blir alldeles för långt hopp för att orka med skoldagen, du behöver någon energi under dagen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Du kan väl ta med dig lit goda hemmgjorda mackor och äta dom ,när du blir hungrig
Om du inte kan äta ordentlig lunch så kanske du kan äta några nötter eller så på någon liten rast då du är själv, eller kanske på toan om du inte alls kan äta bland andra. Att gå så många timmar utan energi brukar inte vara bra för kroppen. Men om du får i dig allt du behöver och äter en ordentlig frukost och en ordentlig middag så behöver man inte äta en stor lunch eller riktig mat. Några nötter eller en frukt räcker och det kan du säkert hitta ett avskiljt ställe att äta i lugn och ro.
Något måste du få i dig, du har fått tips ovan. Annars får du inte ut speciellt mycket av lektionerna.
Prata med lärare/kurator/skolsköterska. Du kanske kan få sätta dig i något rum där du får vara ifred med din mat. Det borde gå att lösa på något sätt tycker jag. :)
"På natten är alla katter svarta"
Annars är det väl jätte bra tillfälle att verkligen träna på att äta med andra! För det kommer ju inte bli lättare i längden.
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Det beror helt på. Blir du hungrig? Känner du att du orkar dig igenom lektionerna?
Jag fick väldigt sällan mat hemma (någon gång i månaden) så jag försökte nog passa på att äta i skolan. I princip åt jag endast frukost och lunch i skolan och något litet där hemma på kvällarna, t.ex te och smörgåsar. Jag hade trots det väldigt mycket energi och ork till att vara på lektioner och till att plugga hemma så det var ju inga problem för mig. Däremot var jag lite underviktig så det kanske var mindre bra men jag upplevde aldrig några större problem.
Låter inte bra att hoppa över lunchen. Det finns två priblem att lösa: dels ska du få mat i dig, dels behöver du lära diig äta tillsammans med andra. Om det handlar om att miljön är för stökig så prata med kuratorn om att få sitta på nåt lugnare ställe. Om det handlar om nåt psykiskt problem hos dig, så be att få hjälp! Tills dess det är löst fpr du se till att få i dig näring på annat sätt. T.ex. Som andra nämner mackor du har med dig.
Jag har aldrig gillat att äta lunch i skolan, och mår mycket bättre nu när jag inte längre gör det. Jag upplever snarare att jag blir piggare när jag inte äter lunch, jag blir alltid så trött när jag ätit (oavsett vad jag äter). Så ja, så länge du känner att du fungerar bra i skolan så kan du hoppa över lunchen - så länge du får i dig samma mängd mat/näring under dagen ändå.
Men prata med läraren/rektorn, jag har blivit erbjuden att få äta själv i ett klassrum eller liknande när jag har talat om att jag inte gillar miljön i matsalen.
//Jessie
Jag har samma problem. Usch vad jag mår dåligt av att äta inför folk. Det är i stort sett bara sambo och pappa jag kan äta med. Du har redan fått bra tips och jag tycker att du ska prata med kurator eller skolsyster så att det kommer i rullning🙂