Jätte trötta, hängiga påsar!
Hej! Jag är 14 snart 15 och har läst en gammal tråd att det var en tjej som fick samma problem som mig. Men jag fann inte den till särskilt stor hjälp så nu tänker jag fråga efter eran hjälp. Jo som sagt så har jag fått jätte hängiga och trötta påsar under ögonen. När jag började sminka mig köpte min mamma en ögonkräm från Clinique, som jag personligen tyckte var jätte bra. Men som alla produkter så tog den slut och jag köpte ingen ny. Jag tänkte på att en ögonkräm var inte särkilt viktig. Men nu senaste tiden orkar jag med mina påsar under ögonen. Jag har fått en bra och en dålig sida i mitt ansikte för med hängiga påsar tyngs liksom hela ansiktet ner. Något så lite orsakar stora problem. Så testade lite saker som man kan hitta hemmet; tepåsar. Jag har fastnat för en mud mask från glam glow som är så bra! Man kunde köpa en mask att ha under ögonen och ville så gärna testa men är som sagt 14,15 år och tyckte den var väldigt dyr och innehöll bara 12 kapslar. Men ah så testade tepåsar med green Tea och funkade typ upp till 5% av 100%. Alltså fungerade inte… Så jag vill köpa en bra ögonkräm som inte baserad till vuxna för jag har testat min mammas men jag är rädd den kan göra så jag får fler rynkor osv osv. Så någon som har tips vad man kan göra, typ ngn bra produkt?
Jag tycker det låter helt otroligt att du som 14 år kan ha trötta hängiga påsar under ögonen😮 Kan det inte vara så att du är lite mörk under ögonen?
/Maria
Har du varit hos läkaren och kollat upp så att dina värden ligger bra? Jag tänker på att ibland får man såna symtom av brist på vissa vitaminer/mineraler eller liknande.
Jag har ganska lågt blodtryck så jag dricker dagligen blutsaft som innehåller mycket mineraler och vitaminer, ibland tar jag även en tabletter med mycket vitaminer. Det är inte mörka ringar för det är rynkor och hängiga, det går inte täcka det med concealer för blir som en highlight för rynkorna osv. Många brukar säga att jag ser så ledsen ut och även att jag ser väldigt trött ut. Jag har verkligen ingen aning vad detta kan bero på. Jag har inte ärvt det från någon heller, mina förläldrar har bara små skrattrynkor i sidan men inga påsar. Jag sover också bra.