Skriva av mig
Jag vill bara skriva av mig lite, tvingar absolut ingen att läsa och om det stör er att tråden inte har något större syfte, håll det för er själva. Tack. Min mamma och jag har ingen bra relation alls. Vi bråkar nästan varje dag och väldigt ofta kan jag känna att jag inte älskar henne längre. Hon blir arg om jag bara suckar/morrar till för att något går dåligt för mig när jag håller på med det, t.ex om jag sminkar mig eller så. Hon bråkar mycket och är ALLTID sur och när vi bråkar/tjafsar säger hon jättedumma saker, t.ex ungjävel eller att hon hatar mig mm. Min pappa pratar jag inte med så jätteofta, även fast han också bor med oss. Men han är väldigt tjafsig och det är som han vill tjafsa/reta upp mig. Och min lillebror är väldigt jobbig, han sitter och spelar med sina kompisar hela tiden och dom skriker så jag blir ännu mer stressad än vad jag redan är. Ibland känns det som jag inte vill bo kvar här och flytta till en annan familj, men då skulle bara mitt liv förstöras totalt. Missförstå mig inte nu, min familj kan ju vara helt ok ockdå, och mamma kan vara snäll ibland, men det blir fel alltför ofta. Skolan. Vi har nationella prov nu i vår, skriftliga. Visst, engelska och svenska kommer gå bra, men inte matten. Vi fick öva inför nationella proven i matten för några dagar sedan, med ett nationellt prov som varit för några år sedan. Det var hur svårt som helst. Jag kommer absolut inte lyckas hålla kvar mitt C och mina föräldrar kommer säkert bli arga om det går dåligt. Dom syftar ju bara på det som är dåligt, för jag gör ju aldrig något bra i deras ögon. Jag blir så stressad av skolan, jag har svårt att sova på kvällarna och får ont i huvudet. Alla uppgifter ska lämnas in i tid och ja… Fy! Sedan har jag inga vänner heller, ingen att prata med. Nästan varje rast sitter jag ensam och jag har aldrig någon att vara med på helgerna eller efter skolan. Jag ligger bara ensam i sängen hela helgerna och efter skolan och har absolut inget att göra. Men jag har vant mig. Ingen vill ha mig. Jag har ingen vuxen att prata med heller. Vuxna har eldat upp mitt förtroende för länge sedan. Jag har blivit både mobbad och misshandlad, utan någon som bryr sig. Det måste varit ett misstag att jag blev till. Dessutom är jag väldigt blyg, jag vågar inte gå på stan själv t.ex och jag vågar inte svara i telefonen eller öppna dörren när jag är ensam hemma. Jag går ofta ut från lektionerna och jobbar eftersom jag känner mig otrygg och det blir lite stökigt. Jag har börjat bli mindre blyg nu efter ett tag i 6an nu, men i höst börjar jag 7an på en helt nu skola och då kommer jag rasa ihop totalt och aldrig mer våga prata. Jag har redan ångest. Och jag har ganska ofta otur också och att olyckor händer, och när jag väl mår som nu kan det vara jättejobbigt. Ibland när jag mår som sämst brukar jag skära lite i min kropp, men det gör jag inte så ofta och det är absolut inget beroende/självskadebeteende. Jag kan inte komma på mer att skriva just nu, men nu har jag i alla fall fått lätta på tankarna och det känns lite bättre. Tack om du tog dig tid att läsa.
kände nästan exakt så för ett år sen när jag bodde hos min mamma Hon kallade mig en massa saker och tex om jag åt något så gav hon mig äcklade blickar för enligt henne behövde jag gå ner i vikt och ja… En massa saker Hade heller inget eget rum att stänga in mig på utan delade med min lillebror Nu bor jag hos min pappa ist Ville bara säga att om du inte mår bra över hur din situation ser ut så försök ändra det på nåt sätt :)
Det låter inte kul! Du får skriva ett pm omdu vill och skriva av dig till mig.
Försök att se det positivt. När du byter skola i höst kanske det ger dig en chans att få nya vänner så att du inte blir så ensam längre? Jag var exakt som dig, satt ensam varje lektion och rast, hoppade över alla måltider för att jag inte hade någon att sitta med. Till slut fick jag byta klass och jag hittade några att umgås med, och först var jag ganska tyst men efter ett tag började jag öppna upp mig och då blev det lättare att gå i skolan igen! :)
Tror vi flesta unga tjejer haft mycket bråk med våra mammor genom åren, jag och mamma slogs till och med när jag bodde hemma och var 15-16 typ. Så jag flyttade hemifrån som 16 åring just för att komma ur de där.
Ingen klandrar dig för hur du känner. Jag tror vi alla innerst inne känt att vi inte tycker om våran familj. De är inget fel. De är bra att du väljer att skriva av dig, lätta på trycket och frustrationen, de vinner du på, för stänger du allt inne kommer du explodera en dag och då kan de bli allvarligt.
och de där med stress är nog inge ovanligt heller. Synd att unga personer ens ska behöva genom stress, de är synd och skam om du frågar mig. Man mår inte bra av stress. Men att familjen inte kan finnas där och vara stöttande när man är stressad är verkligen inte roligt.
Men stå på dig! Du är klok, du är ung, du kommer klara de här! Tro på dig själv. Bara att du vågar erkänna hur du känner är stort! De är inte många som kan! Än om de bara är anonymt över internet. Du vågar erkänna för dig själv.
Och känner du för de, träffa en kurator någon gång i veckan eller så, bara för att få ventilera dig, de må kännas drygt eller jobbigt, men jag lovar, du kommer må bra av det. 😃