Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: skönhet-och-mode
Läst 4483 ggr
powerade
0

Kokosolja i ansiktet

Är det npgon här som kör med kokosolja i ansiktet? Hur funkar det för er? Ska man sätta det i ansiktet och sen tvötta bort eller torka bort? Eller ska man bara låta det vara? Funderar på att testa detta.. läste det var bra mot påsar under ögonen och torr hy.. har väldigt mycket så nu Xd

Sindri
0

Jag använder kokosolja på hela kroppen. Det funkar jättebra som makeup-remover. Sedan smörjer man bara in det i resten av ansiktet. Ta inte för mycket från början, bara.
Sedan kan man reagera olika på olika fetter, inte säkert kokosolja är det bästa för dig just där och just nu (olivolja funkar bäst på mina händer just nu t ex.), men du skall absolut prova.

nypisnina
0

Jag använder kokosolja på torr hud, på läppar och i ansikte. Smörjer mig endast på kvällarna dock och huden håller sig så fin!

Karmatarerskanise
0

Täpper det inte till porerna?

nypisnina
0

#3 Ingen aning, men jag har inte märkt att min hud har blivit sämre på något vis och då är jag väldigt noga med att använda produkter (smink och annan ansiktskräm) som inte täpper till porerna eftersom jag lätt fåt plitor och annan shit eftersom jag inte kan låta bli dem. Jag tycker huden bara blir bättre och bättre. Testar just nu att smörja in extra mycket runt ögonen då jag läste någonstans att det kan påverka ögonfransarna så att de växer mer och blir tjockare. Ska bli spännande att se om det blir någon skillnad.

powerade
0

Ska jag kleta in kokosolja och låta de sitta eller ska man efter ett tag torka bort "överflödigt"?

Scorpio97
0

Jag använder mandelolja, men det borde fungera lika.

På morgonen tvättar jag först med vatten sen tar jag två-tre droppar och masserar in. Efter ungefär fem minuter torkar jag bort överflödet med en handduk. På kvällen tvättar jag först med vatten, men smörjer in en större mängd olja. Hur mycket beror på hur torrt ansiktet är. Detta torkar jag inte bort utan det får sitta kvar tills jag tvättar ansiktet nästa gång.

//Jessie

nypisnina
0

Jag torkar inte bort överflöd om jag inte blir allt för glansig, man vill ju skona kudden. Men jag tar ganska lite.

Blanksteg
0

Jag använder kokosolja för att tvätta bort sminket - funkar jättebra. Smörjer in, och tvättar sedan med en fuktig liten handduk. Om jag är torr så brukar jag göra detsamma innan jag sminkar mig. Vet inte om det är meningen att låta kokosoljan vara eller att tvätta bort det… Blir len efter att jag tvättat bort det, men kanske inte lika länge som när man inte gör det.

[AnimeV4]
0

Det blev ingen skillnad för min del. Urtekrams body lotion fungerar bättre!

Officielle
0

Upplevde att hyn blev sämre av det tyvärr. Använder det dock på kroppen och det funkar bra!

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

powerade
0

Är ju värt ett försök. Har en ansiktskräm som funkar rätt bra eller vaseline när jag blir extremt torr på t ex hakan och näsan

Sindri
0

Vaselin täpper definitivt till porerna i ansiktet.

Om inte kokosfett funkar för dig så prova oljor. Det finns många fina oljor i mataffären; mandelolja, avocadoolja, tistelfröolja, hasselnötsolja.

Och funkar den inte i ansiktet kan du alltid äta upp den…. 🙂

Fialialej
0

Funkar inte alls på mig (jag är supertorr i ansiktet). Det lägger sig bara som en vattning hinna på huden och blir kladdigt. Andra oljor däremot har funkat bättre.

"På natten är alla katter svarta"

iWontBite
0

Kokosolja  täpper till porer så jag skulle inte rekommendera att ta det regelbundet i hela ansiktet, många andra lätt-tillgängliga oljor som fungerar mycket bättre i så fall!
Däremot så har det fungerat som spot-on treatment på finnar för mig (pga de antibakteriella egenskaperna antar jag)

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Frosstis
0

Provade det ett tag men märkte inte direkt nån skillnad och jag tog alltid för mkt för såg svettig ut. Tea tree oil funkade dock jättebra på mig, blir lätt torr så jag tog den och blev jättemjuk och det åker in i huden jättebra! Kokosolja kunde jag inte ha på fransarna eller tvätta bort smink med för fick bara olja i ögonen så jag såg suddigt.

Lejonhund
0

Lite då och då smörjer jag kokosolja i ansiktet efter en dusch på kvällen. Huden blir supermjuk och fin till morgonen då. 

Men har inte alls känslig hy, får sällan finnar och sådär.

AnnaCDSG
0

Jag brukar smörja in ansiktet med arganolja och tycker att det funkar väldigt bra.