Lindra tandvärk?
Vet många knep för att lindra tandvärk, men vad funkar för er? Har bokat akuttid imorgon hos tandläkaren för att mina visdomständer på vänster sida gör så ont att jag får huvudvärk. Har tagit Ipren men det dunkar och gör ont ändå. Vilka knep funkar för er för att lindra tillfälligt så jag överlever resten av dygnet?

Jag fick citadon utskrivet när jag hade inflammation sist. Man kan kombinera ipren och alvedon också för bättre effekt.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Suga på isbitar kanske?
Man kan göra det för att lindra smärtan när man har piercat tungan i allafall.
Var dig själv, det finns redan så många andra.
För mig har inget hjälpt förutom att fara till tandläkaren. Jag har nog fått lida varenda gång en visdomstand ska bråka med mig, i värsta fall ett helt veckoslut. =P
Det är ett helsicke, jag avvundas dig inte!
Min ena visdomstand kände för att pressa sig ut genom tandköttet för några veckor sen (ingen av dem har växt upp helt). Den smärtan alltså! Fick tips inne på Husmorstips iFokus att ha värme mot kinden. La min värmekudde på och det lindrade :) Kombinerat med Naproxen blev det uthärdligt.
Kanske funkar Alvedon och Ipren bättre, jag har ingen aning, men jag kan inte ta dem. Som tur är funkar Naproxen för mig👍
aldrig haft riktig tandvärk, men 2 st 500mg alvedon/en 1grams alvedon + en ipren brukar göra susen om man har rejält ont. Har själv stukat tummen rejält och skulle dagen efter arbeta inom vården med människor som inte förstår/kommer ihåg att man har ont av olika anledningar så behövde rejäl smärtlindring och nog gick det (kompletterade dock med voltaren gel, något man ej kan göra i munnen såklart). Dock är det ju inget som ska användas regelbundet men fungerar ju i akutfall.