Illamående varje morgon
Jag förstår inte detta, jag mår illa varje morgon.
Nej jag är inte gravid.
Har gjort det senaste månaden.
Annars mår jag illa om jag måste stiga upp tidigt eller så men nu vaknar jag på egen maskin, sover 7-9 timmar.
Extremt frustrerande, tar många timmar innan jag ens kan äta frukost.
Vilken tid äter du på kvällarna?
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#1 Middag 16-18, kvällsmat 19-20. (om jag ens äter kvällsmat)
Testa att äta något litet innan du lägger dig. Jag kan också må illa på mornarna om det har gått för långt mellan måltiderna.
Solbackens kaniner
#3 Åt senare förr men då sov jag betydligt sämre och tog längre tid att somna.
Även om du bara tar något litet? En macka tex? Eller frukt?
Solbackens kaniner
#5 Brukar lägga mig vid 22-23 tiden, så äter jag vid 20 tiden så är jag mätt fortfarande vid den tiden, sällan aptit på kvällen nämligen.
Men ja det räcker med en macka eller liknande. Frukt vet jag inte, äter mest frukt till mellis. Så blir nog svårt för mig att få i mig något utan att må illa pga det istället.
Jag får också så i perioder. Brukar tvinga i mig en godisbit eller lite juice det första jag gör när jag går upp. Just att det bara är en tugga och något jag verkligen gillar gör att det går ner. Inte supernyttigt, men det får igång min aptit så jag kan äta riktigt frukost sedan.
#7 Aldrig provat pga illamåendet, men värt att prova. Kanske en vindruva eller något sånt.
Jag är likadan, så oftast blir det ingen frukost direkt på morgonen, måste vara uppe o vaken iallafall nån timma eller så först. Men som #7 gör funkar för mig, brukar alltid ha nån liten chokladbit eller så liggandes att få igång magen med.🙂
Jag är också illamående på morgonen ibland, det var värre när jag var yngre. Drabbades alltså oftare då. Men det som hjälpte var att äta. Det tar ju emot när man mår illa, men bara man får i sig något litet. Själv föredrar jag något lite torrt, exempelvis skorpa.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."