Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: samlevnad
Läst 1087 ggr
Anonym
0

Vet inte vad jag känner längre

Hej!
Jag är tillsammans med världens bästa kille men jag har ett problem… Jag har känt mig otroligt nere det senaste. Jag vill inte ha sex, känner mig nästan äcklad av tanken, jag vill inte ha beröring och jag känner att allt min pojkvän gör stör mig. Är konstant grinig och arg och jag börjar tvivla på om jag känner detsamma för honom som jag gjorde förr. 

Kan detta vara något tillfället eller är allting kört? Jag älskar honom verkligen men jag vet inte om jag är kär i honom… Jag har liksom börjat tänka på andra män osv(endast tänka, ingenting annat då jag aldrig skulle kunna vara otrogen) men mina känslor skrämmer mig… 

Någon som känt såhär? Hur har det slutat? Kommer känslorna tillbaks?

Ebolaa
1

Hej TS!

Ja, det där är inte lätt att veta, är man deppig blir man ju väldigt irriterad och stör sig på det minsta lilla. Det du beskriver låter dock lite som de flesta känner innan man tar steget att göra slut. Är det "bara" depressionen brukar man ju inte tänka alls på andra män eller sex överhuvudtaget (gällande sex-delen så är det förstås individuellt också), men inte på det sättet att man ser sig i en framtid med någon annan. Fantasier är ju däremot en annan sak, of course.

Hur är det gällande umgänges-biten, saknar du din kille eller är du "bara" trött på honom?

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Anonym
0

Hej!
Jag tycker att det är ganska skönt när han inte är hemma så jag kan väl inte påstå att jag saknar honom jättemycket… Jag ska i väg ett par dagar i nästa vecka så jag kommer verkligen känna efter och se vad jag känner då. Brukar egentligen sakna honom väldigt mycket när jag är borta.

[Tuulikki]
2

Det var, tyvärr, precis såhär mitt förra förhållande slutade..😕

Stallmima
0

Du kanske skulle börja fundera på vad du vill med det stora hela

P3pz
0

Den enda som kan veta vad du känner är du själv. 

Själv säger jag som #3 Det är precis sådär det varit i mina tidigare förhållanden och sedan har det inte tagit lång tid innan förhållandet tagit slut. 
Jag kan inte vara med någon om jag inte har känslor för den.

"There is life after abuse. This is mine"

Gaara
0

Bara du kan avgöra det. Men liknande har jag känt när jag gjort slut. Självklart har det varit mer bakom. Så jag tycker du ska göra en lista med för och nackdelar med att göra slut. Jag tycker du ska fundera över vad du vill ha ut av ett förhållande och hur du vill att er gemensamma framtid ska se ut. Sedan tänka på om han har samma mål för förhållandet och er framtid. Mina tidigare förhållanden har tagit slut för att jag insett att vi varit för olika. Med den första så hade jag inte så mycket gemensamt, inga gemensamma intressen riktigt. Med den andra så var vi definitivt för olika. Han hade inte drömmar för framtiden alls, vägrade skaffa jobb, bodde hos sin mamma, medans jag ville resa, köpa hus och sånt. Sånt som vi aldrig skulle ha råd med tillsammans. Så fundera över vad du vill ha ut av livet i ett förhållande. Kan han ge dig det? I så fall så kanske det bara är så att ni behöver hitta på mer saker utanför hemmet tillsammans. :) Hur länge har ni varit ett par?

Anonym
0

Tack för era svar! Vi har varit ett par i  2,5 år. Vi har bott tillsammans i snart 1,5 år  :/