Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 996 ggr
VampireGirlElvira
0

Obehagligt möte.....

Visste inte var jag skulle lägga in min lilla "händelse", så jag la den här. OBS! Långt inlägg. Jag måste bara berätta om vad som hände med mig och min man för ca. tre veckor sedan här hemma. Jag och min man var och åt på en restaurang och snackade lite om rollspel (Dungeons & Dragons) och om vad vi hade tänkt oss i det rollspelet. (Vi skulle spela det spelet senare med en kompis.) Han skulle vara rollspelsledaren och undrade vad han skulle ha för några karaktärer i spelet, och hur han skulle lägga upp spelet på ett bra sätt. Vi bollade fram lite idéer till varandra, och medans vi satt och åt så var det två personer bakom vårat bord som kollade konstigt på oss som att det var något fel med att snacka om rollspel. (Jag hade ryggen åt dom, så jag såg dom inte.) Så min man tittade lite på dom som att säga 'Vad är det? Får man inte snacka om rollspel härinne utan att någon tittar snett på en?' (Han sa aldrig det han tänkte på, men jag såg i hans blick att han hade velat säga något till dom.) Så vi fortsatte sen att äta och prata om rollspelet. Men det fanns ett obehag och irritation i luften. Och dom personerna (det var bara vi och dom inne i restaurangen) fnittrade och tittade konstigt på oss igen. Vi båda blev förstås irriterad och tänkte vad tusan dom håller på med. Får man inte snacka om sånt här i en restaurang utan att bli idiotförklarad? Jag och min man åt upp vår mat och gick sedan därifrån. Och sedan hände en annan sak till igår när vi skulle få hem en gäst hos oss. (Vi skulle äta före och spela rollspel efter det.) Jag och min man och våran kompis var ute och åt på en restaurang och snackade mellan varandra som vanligt, och så kom det en person och satte sig ner vid ett bord bortifrån oss och skulle äta sin mat. (Vi hade snackat om rollspelet D & D igen…) Det var som att hen lyssnade på vår konversation mellan varandra, och när min man skulle hämta mer att dricka till maten, så stirrade den personen argsint på oss. Och jag bara tänkte 'Vad nu då?' 'Vad är det som händer?' 'Varför stirrar han så argsint på oss?' Hen kom fram till vårt bord och började gorma med oss om struntsaker. (Hen var förmodligen påverkad av någonting.) Min man sa lugnt och stilla till personen att gå tillbaka till sitt bord, och att han inte orkade att tjafsa med personen. Mannen stirrade ilsket på oss allihopa, och gick tillbaka till sitt bord och åt upp sin mat och sedan gick han sin väg utan att ta undan hans bricka. Och vi tre bara tänkte 'Vad tusan hände nyss?' Det var ett laddat ögonblick som var otrevligt som tusan. Vad var det han hade reagerat på? Hade han reagerat på att vi snackade om rollspel eller vad? Efter när vi hade ätit, så ville jag inte fara och köpa nån snacks som vi skulle ha nu på kvällen, för att jag mådde jätteilla efter den händelsen. Så min man och vår kompis for och handlade snacks till oss alla, och när dom hade kommit hem igen, så började vi spela, men det fanns fortfarande något otrevligt i luften när vi började spela, men det släppte efter ett tag. Men jag började tänka på det ögonblicket senare efter vi hade slutat spela inatt för att sen gå och lägga oss. (Klockan var då vid två på natten.) Det var obehagligt som tusan, men jag lyckades sova iallafall. Och sedan så fortsatte vi spela D & D efter vi hade vaknat klockan 9 idag, och avslutade spelandet för några minuter sedan. (Vi tog ett snabbt spel på D & D för att visa hur man spelar det spelet för vår kompis.) Så nu mår jag ganska bra igen efter det lilla "missödet" eller vad man nu kan kalla det för.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

[IrritusRex]
1

Dom kanske trodde att det var bdsm ni pratade om.

Ria74
0

Nu kan jag absolut ingenting om det rollspelet men kan personerna som lyssnade ha trott att ni pratade om något annat? Inte för att det ursäktar deras beteende men bara en gissning från min sida. Försök att strunta i det bara, konstiga människor träffar man tyvärr på ibland.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

VampireGirlElvira
0

#1, vi pratade om olika figurer i spelet som t.ex alver, magiker, drakar mm, så jag vet faktiskt inte ifall dom tänkte på bdsm eller inte, men det skulle vara lustigt ifall dom tänkte på det. XD #2, ja, jag och min man har träffat på en hel del konstiga människor när vi har pratat om nåt annat än D & D rollspelet. Så vi struntar fullständigt i vissa människors beteenden, men den gången i förrgår var verkligen ett obehagligt möte.

Gaara
0

#3 Jag menar absolut inget illa med detta och det ska så klart inte ha någon betydelse egentligen (men kan ha det) ser ni ut som vanliga "svenssons" så att säga, alltså vardagliga som smälter in, eller har ni udda klädstilar, frisyrer, smink osv? :) Det är ju inte ovanligt att folk tittar mycket och inte heller att folk börjar prata med en om man sticker ut. För min del så har jag dock bara fått positiv respons på min stil, men vet andra med andra stilar som fått en del skit.

VampireGirlElvira
0

Nu är det så #4, att det spelar ingen som helst roll om hur jag ser ut , utan att det är det att man inte behöver lägga sin nos i blöt och lyssna på vad andra har att säga och att fnittra bakom ens rygg och ger konstiga blickar på en när man snackar om något. Så det är ingen idé att tänka på en annans klädstil eller om man är en "medelsvensson" som "passar in" i samhället. Det struntar jag fullständigt i. Alla är lika värda oavsett hur man ser ut.

Gaara
7

#5 och det var det jag också sa i början av mitt inlägg… Problemet är ATT det spelar roll ändå. ATT det kan vara en orsak till dessa upplevelser. Jag har inte sagt att man har olika värde pga utseendet. Jag sa ju till och med att jag själv har en utstickande stil. Du får det att låta som att JAG är en hemsk person för att JAG VET att folk tittar på det som sticker ut.