Dagbok p-plåstret Evra
Tänkte föra en dagbok här medan jag använder p-plåstret Evra, mest för min egen skull men även för att andra ska få ta del av hur det är att ha just p-plåster. Jag satte på mitt första plåster idag fredag den 25 december(klockan 13:20) och eftersom detta är första veckan har jag mens. Jag placerade plåstret på ena sidan av magen men börjar undra om det var så smart då jag är rädd att det ska börja släppa när jag böjer mig och magen "viks" lite.
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
Redan nu, bara på dag 1 har det fastnat ludd runt kanterna på plåstret och jag känner att det har släppt pyttelite. :(
Hoppas det blir bättre.
Åhh dethär vil jag följa:$
Det gör inget att det lossnar lite i kanterna så länge det inte blir jättemycket. Och när jag hade Evra så satte jag alltid plåstret på insidan av överarmen (typ under armhålan om du förstår vad jag menar) och bytte mellan mina två armar varje vecka, där satt det bra hela veckan trots att det alltid lossnar lite efter man duschat/badat. Dock är huden tunnare där så om du har känslig hud bör du välja ett annat ställe :)
#4 Ska testa sätta på det stället nästa gång då det känns som att huden håller sig mer slät där än den gör på magen när man rör sig. Har fått tipset att tejpa runt kanterna i en annan tråd så ska försöka göra det ikväll och se hur det går.
#1 Jag har använt Evra i flera år och jag sätter alltid plåstret på nedre bakre delen av höften, precis där det övergår från höft till skinka. Jag upplever att det sitter bäst där och huden böjer sig vanligtvis inte så mycket vid vanliga rörelser där. Att det fastnar ludd längs kanterna är normalt, klistret sitter längs hela ytterkanten och det är oundvikligt att det drar åt sig ludd och smuts från kläder.
Kaninerna Benjie och Luna
Tumblr - ☆ - Instagram
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
#5 Kolla i din andra tråd, tejp rekommenderas inte att man sätter över :)
Tack för alla tips. Avvaktar just nu och ser hur det sitter imorgon. :)
Gör det :)
Idag, dag 2 har en sida lyft och går inte att klistra ner igen eftersom det är mycket ludd där.
Jag valde bort p plåster eftersom det kändes osäkert. Har nu p ringar.
#11 Jag känner också att det är osäkert och vill inte gå runt och vara nojjig och tänker nog byta till något annat preventivmedel. Tyvärr kan jag inte göra det förrän tidigast om 2 veckor då UM är stängt. Måste ha skydd tills dess.
Kan tillägga att idag(dag 2) är jag ledsen och grinig. Oklart om det beror på hormonerna från plåstret eller annat. Brukar må såhär innan mens, aldrig under.
#13 Du får avvakta och se om det går över, och sedan hitta ett bättre ställa att sätta plåstret på ;)
Jag hoppas du ger det en andra chans, min första månad kände jag att plåstret var obekvämt och kliade, men när jag väl hittade en bra placering för det så märkte jag knappt av det. Självklart får du ju byta p-medel som du vill om du känner att det inte passar dig, men man brukar ju behöva ge det en månad eller mer innan man vänjer sig också. Att byta hormonella medel hit och dit är ju inte jättekul för kroppen heller och den behöver ju tid att vänja sig vid det nya också.
Tumblr - ☆ - Instagram
#15 Jo men jag tänker att om plåstret inte sitter bra kanske det inte ger mig skydd.
#16 Om plåstret lossnar så mycket som du beskriver så ska du enligt användningsanvisningarna sätta på ett nytt plåster. Beroende på vilken vecka man är i så blir det lite olika, men såhär i början tror jag det bara är att byta utan att plåsterdagen ändras, men dubbelkolla i instruktionerna.
Känner du att du ändå inte är säker kan du ju komplettera med kondom under den första tiden.
Tumblr - ☆ - Instagram
Idag är det dag 3 och jag känner mig så ledsen. Har gråtit flera gånger idag redan och klockan är inte ens 3.
#18 Du kanske inte tål hormoner? De flesta som har svårt för hormoner brukar klara av p-plåster då de ger ut hormoner i jämn takt, men p-plåster har mer hormoner än t.ex. p-piller. Du kanske borde fundera på att välja något p-medel med inga eller lite hormoner i? Eller bara något annat hormonellt p-medel, det kan ju vara just de hormonerna i p-plåster du inte tål och om du testar någon annan hormon variant kanske det funkar galant!
Bara en fråga, varför vill du inte använda kondom? Undrar bara om du har en speciell anledning eller om du bara tycker det är oskönt :)
#18 jag tror p ringar skulle vara ett bättre alternativ. Det är det enda p medel som inte påverkat mitt humör negativt.
Tror också på p-ringar! Riktigt synd att jag inte kan ha dem.
#19 Just nu mår jag som vanligt och tänker att det kan vara såhär i början när jag inte är van. Har inte skrivit att jag inte gillar kondom eller att vi inte använder det. Vi använder det men jag litar inte på att bara använda kondom utan vill ha 2 skydd. :) #20 Hur sätter man in en p-ring?
#22 Man kläm.er ihop den och för upp den som en tampong själv.
#23 Okej, men hur vet man att den sitter rätt? Om jag fattat det hela rätt så byter man p-ringar lika ofta som p-plåster, visst? :)
#24 Den sitter rätt när man inte känner den.
Man har en p ring 3 veckor. Kan ha den upp till fyra.
Jag byter direkt till ny så jag slipper mens. Annars tar man ut den efter 3 veckor och är utan ring en för att släppa fram mens och sedan sätter man in en ny.
#25 Okej, ska prata om p-ring med min barnmorska när jag ska tillbaka till UM! :) Även börjat fundera på p-stav då det verkar så enkelt.
#22 Nej jag vet, det var därför jag frågade :) Sen är kondom ungefär lika säkert som ett hormonellt p-medel och skadar inte kroppen på det sättet hormonellt p-medel gör så enligt mig är kondom både säkert och bra! Du får absolut göra som du vill, men om jag var du skulle jag inte utsätta min kropp för hormoner om jag ändå använde kondom :)
Tippsar om cerazette minipiller. Har också hört att spiral är bra.
#28 Kan tyvärr inte ta p-piller eller minipiller.. Hört mycket bra om hormonspiralen Jaydess. :)
#29 Varför kan du inte det?
#30 Har enorm vikthets och tvingar därför mig själv att spy ibland efter jag ätit. I såna fall skulle pillret följa med upp och inte göra nån inverkan. OT men..
#31 Ajdå. Hoppas du får hjälp med det!
#32 Det har blivit mycket bättre och det var ett tag sedan jag föll tillbaka i dåligt beteende så att säga så jag tycker det går framåt. :)
Bra :)
Idag är det dag 4 och något jag måste tillägga är att jag inte haft någon mensvärk sedan jag började med plåster. Jag brukar vanligtvis ha mensvärk de 3-4 första dagarna av mensen men jag har inte haft ont alls! :)
Vad bra! Hur känns det annars?
#36 Förutom gråtattackerna igår är jag rätt nöjd. Mår jättebra idag och känner mig glad som vanligt. Har lyckats få fast kanterna på plåstret så nu sitter det nog ganska bra. :)
Har en liten fundering nu. Eftersom jag satte på plåster 1 på mensens första dag kommer jag ju ha plåster 1 under mensveckan och sedan plåster 2 och 3 utan att ha mens. Kommer inte min mens flyttas fram en vecka då?
#38 Den flyttas snarare bak en vecka, så den kommer komma en vecka tidigare nästa gång du får den (vecka 4 - utan plåster), efter den första månaden kommer den (troligtvis) ligga regelbunden under vecka 4, och då har du gått vecka 1, 2 och 3 utan mens, till skillnad från nu första månaden då endast v.2 och 3 är blödningsfria.
Personligen brukade jag innan jag började med plåster ha fyra mensfria veckor och sedan 7-8 dagar med mens, kraftig blödning och mycket mensvärk. Nu med plåster får jag alltid mens på måndagar (min plåsterbytardag är fredag), alltså 3 dagar in i vecka 4, och jag blöder bara i ca 5 dagar då, tills jag sätter på nästa plåster på fredagen efter då den strax efter slutar.
För mig var det definitivt värt att ha mens lite oftare, lite mindre blödning och mycket mindre mensvärk. Jag kan ju inte säga att detsamma kommer gälla för dig eftersom vi alla är olika, troligtvis kommer du efter några månader få ett eget mönster. Jag kan nästan veta på timmen när jag kommer få mens nu, sjukt praktiskt.
* EDIT: flytta bak eller flytta fram… jag kan ha misstolkat det du skrev, vi menar säkert samma sak! Tror jag förklarade mig ganska tydligt i alla fall! :)
Tumblr - ☆ - Instagram
#39 Ja, det var sådär jag menade! Tack för utförligt svar, förstår precis nu. :) Hur viktigt är det med klockslag när man byter plåstret?
#40 Tror inte att klockslag spelar sådär jättestor roll egentligen, jag själv har ett alarm på mobilen 08:15 varje fredag för enkelhetens skull (men ibland glömmer jag om jag tar sovmorgon hehe), kan tänka mig att man blir mer regelbunden inpå klockslaget om man alltid byter exakt samma tid, men det har jag inget vetenskapligt underlägg för.
Det var länge sen jag läste bipacksedeln, kanske borde göra det igen haha.
Tumblr - ☆ - Instagram
#41 Okej, jag är nämligen alltid i skolan 13:20 och har inte alltid möjlighet att gå ifrån. Är det bäst att i såna fall byta plåstret tidigare eller senare, dvs på morgonen eller på kvällen när jag kommit hem?
#42 Tror morgonen eller kvällen går bra vilket som, jag valde morgonen för ibland är man ju inte hemma på kvällen liksom, glömmer man då så går ju en hel natt utan byte. Glömmer man på morgonen så finns ju chansen att man kommer på det under dagen^^ Plåstren är gjorda för att de ska kunna sitta lite längre än exakt en vecka, så det är inte så att hormonerna i det tar slut direkt när det är dags att byta. Det finns en viss felmarginal.
Tumblr - ☆ - Instagram
#43 Okej, vad bra!
Det är dag 5 idag. Igår hade jag ingen mens alls och trodde alltså att den slutat efter bara 4 dagar(brukar vanligtvis ha mens i 6-7 dagar). Idag blöder det igen vilket jag tycker är konstigt. Har även lite mensvärk och börjar fundera på om det är så att plåstret sitter så dåligt att jag inte får tillräckligt med hormoner.
#45 Kan du inte visa en bild så vi kan se hur mycket som lossnat?
#46 Jo, absolut. Ska jag PM:a?
#47 Om du vet hur så kan du ju lägga upp här i tråden? :)
#47 Eller okej, det är inte särskilt svårt att veta hur man gör hehe. Men tänkte så att alla kunde se :)
#50 Trodde det skulle vara mycket värre, det där är ingen fara alls! Jag brukade kunna flika upp alla kanter en viss bit, var aldrig några problem :)
#51 Okej, vilken lättnad :) Märkte dock nu att hörnen nere går att vika upp lite också.
#52 Jag tror att det är pga att kroppen fortfarande håller på att vänja sig vid hormonerna som gör att mensen blir lite konstig. Som det ser ut på bilden är det ingen fara med att du inte får i dig tillräckligt med hormon, så länge det bara är ytterkanterna eller att man får fast plåstret efter att det lossnat är det oftast lugnt. Ibland när jag duschar väldigt varmt så brukar mitt plåster "glida runt" lite och det känns som det lossnar, men så länge jag ser till att det fastnat igen innan jag tar på mig kläder brukar det sitta bra även sen. Men snart har det väl gått en vecka? Då kan du se till att nästa plåster sitter bättre från början. :)
Tumblr - ☆ - Instagram
Ja exakt, som #53 säger, ibland kunde mitt plåster också glida runt när jag duschade, men det fastnade igen efter när jag torkade mig! Plus, plåstret har ganska mycket hormoner så tror att det behöver lossna en del mer för att man ska få i sig för lite hormoner ;)
Nu har 3 av 4 sidor lossnat ungefär en centimeter inåt på varje sida och jag funderar på att sätta på ett nytt.
#55 Hur långt kvar är det tills du ska byta?
#56 Satte på det här i fredags så typ tre dagar
#57 Frågan är ju om du kan hålla ut tills du ska byta. Mina brukade också gå upp väldigt mycket, men det är svårt att veta gränsen för hur mycket det får lossna.
#58 Ja precis, eftersom jag aldrig haft p-plåster så vet jag ju inte riktigt var gränsen för hur mycket som får lossna går.
#59 Men eftersom ni ändå använder kondom tror jag inte att du har något alls att oroa dig över :)
Nu har jag precis satt på plåster 2 och tagit bort första plåstret. Denna gången satte jag plåstret ungefär vid biceps.
Under första plåsterveckan(dvs med plåster 1) hade jag "vanlig" mens i 3-4 dagar och sedan var det småblödningar varje dag från och med dag 4-5. Har fortfarande dessa små blödningar och tycker det börjar bli irriterande då jag är van att mensen slutar helt.
Idag är det dag 2 med plåster 2 och jag tänkte uppdatera lite. Jag har haft mens ända sedan dag 1 med första plåstret. Som jag tidigare skrev hade jag "vanlig" mens i typ 4 dagar och sen blev det mer som blodblandade flytningar vilket jag fortfarande har. Jag påstår att jag är mer hungrig ända sedan jag började med p-plåster. Eftersom att jag är livrädd för att gå upp i vikt så fortsätter jag som innan och äter inte mer bara för att jag är hungrig oftare. Har haft en gråtattack till annars har jag mått riktigt bra. Är lite orolig när jag duschar med plåstret så försöker hålla över det så mycket dom möjligt. För att sammanfatta så är dem biverkningar jag upplevt hittills mellanblödningar, nedstämdhet och ökad aptit. Har INTE haft ont i huvudet, mått illa, eller haft bröstspänningar ännu i alla fall. :)
#63 Det är hyfsat vanliga biverkningar, du får vänta och se om det går över. Gör det inte det så tycker jag att du ska byta! Man ska inte behöva stå ut med biverkningar :/ Men tror man ska vänta egentligen 3 månader, men sen om du känner att det absolut inte går att vänta så länge så kan du ju byta tidigare, men det är inte så bra för kroppen!
#64 Just nu står jag ut med biverkningarna och påverkas egentligen inte så mycket. Ska använda alla 9 plåster som jag fått och sen får vi se hur jag gör.
#65 Låter bra tycker jag! Sitter plåstret bättre på det nya stället nu då? :)
#66 Är ju bara dag 2 idag men so far so good. Ser att lite ludd börjat fastna men plåstret veckas inte som det gjorde när jag hade det på magen. Föredrar det nya stället framför magen. :)
#67 Ja, tyckte alltid att det var det bästa stället. Det syns inte lika mycket och sitter bra där, ludd går inte att undvika dock :)
Att ha plåstret på sidan av magen är helt värdelöst. Jag brukar köra på överarmarna, helst på insidan men utsidan funkar också. Ibland, när huden på armarna måste vila lite så sätter jag det högst upp på benet, på utsidan. Platser där huden inte knölar till sig med andra ord.
Att det kryper in lite ludd så att kanterna lyfter får man leva med. Det du visade på bilden är okej men blir det mer så sätt på ett nytt! Jag brukar se till att inte ha alltför luddiga kläder på mig.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#69 Om jag sätter på ett nytt plåster, får jag en ny "bytar-dag" då?
#70 Beroende på när i cykeln du gör det kan det ändras eller inte. Kolla bipacksedeln! Det bör stå där :)
Tumblr - ☆ - Instagram
Dag 3 med plåster 2. Ett hörn har börjat gå upp lite och är svårt att få ner igen. Fortfarande mellanblödningar(blodblandade flytningar typ), mår bra psykiskt. Den ökade aptiten har blivit ännu större och jag blir knappt mätt av att äta samma mängd av något som jag vanligtvis blir mätt av. Hoppas att detta ska gå över.
Jag hade blödningar i flera veckor när jag började. Men efter det så har mensen skött sig perfekt.
Ett tips är att ha som rutin morgon och kväll då du trycker fast plåstret, så det sitter ordentligt.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
En sak jag undrar, om jag skulle byta preventivmedel efter 3 månader med plåster, skulle jag få biverkningar av det nya preventivmedlet också eller har kroppen vant sig vid hormonerna?
Jag fick inga biverkningar när jag bytte från plåster till ringar.
#75 Hur länge hade du plåster?
#75 Minns inte. Inte länge. Innan dess hade jag p piller. Märkte inget vid det bytet heller. Piller åt jag många år.
#77 Okej. :)
#74 Det är helt individuellt om man märker förändringar när man byter eller inte, men det är inte så ovanligt att man gör. Trots att hormonerna i plåster och andra preventivmedel (kombinerade) är väldigt lika så skiljer de sig åt så självklart kan din kropp känna av det och du kan få andra biverkningar, eller samma :)
Jag blev tvärt om av med alla biverkningar när jag bytte till ring.
#80 Då fungerar p-ring väldigt bra med din kropp och det är ju bara bra. Men om ts kanske byter till p-ring kanske hon får biverkningar, det vet man ju tyvärr aldrig förrän man provat :)
#81 Det tvivlar jag med tanke på att det är lägre dos i ringar. Något som du själv påpekat.
#83 Menar att gå från p plåster ttill p ringar. Då borde risken vara ytterst liten med dos skillnaden som du skrivit om. Att gå från hög till lägre är ju mindre risk än tvärt om.
Men är det inte så att ringar och spiral påverkar mer lokalt än till exempel plåster och piller?
#96 Nej det sprids i hela kroppen. Men har ett mycket jämnare lågt utsläpp av hormoner och därför får färre biverkningar av dom.
#87 Okej, då förstår jag! :)
#88 Har för mig att det påverkar mer lokalt men kroppen tar ju upp hormoner ändå :)
#89 Okej, om jag inte minns helt fel så sa min bm något liknande. :) Hur är hormondosen i p-stav? Det är ett preventivmedel som jag funderat mycket på och troligtvis kommer skaffa i framtiden.
#90 Hormondosen i p-stav är ju lägre än i piller, för det sprids ju ut mer och släpps ut mindre dos varje dag än vad det gör i ett mini-piller t.ex. Tycker p-stav verkar skitbra, men jag skulle nog hellre testa Jaydess. Knappt några hormoner i alls, plus att den verkar mest lokalt. Kroppen tar ju upp men det är inte i närheten av lika mycket som i andra preventivmedel. Tror Jaydess är det preventivmedel med lägst hormondos (exkluderat hormonfria metoder såklart). Dock är jag feg för insättningen :(
#91 Jag är tyvärr också för feg för insättning, sedan är jag så rädd för att den ska stötas ut.
Dag 4 med plåster 2 är över. Har ont i brösten och är osäker på vad det beror på. Fick huvudvärk, ont i magen och mådde illa på kvällen. I mitten av dagen fick jag en mensvärksliknande smärta som varade typ en kvart och efter det såg jag att de bruna flytningarna(blodblandade)0 var lite mer röda. Ett hörn har som jag tidigare nämt gått upp en del och jag tänkte infoga en bild imorgon.
#95 Tror det går bra :) Men de där med att du har ont i brösten osv kan vara biverkningar, dock brukar de försvinna när kroppen fått vant sig lite :)
Det är dag 6 med plåster 2 och jag mår typ som jag gjort hela veckan. Stabilt rent humörmässigt, har inte ont i brösten längre, dock har jag fortfarande bruna flytningar. Dessutom känns min mage stor, vet inte hur jag ska förklara det men typ uppblåst. Har haft ont i huvudet 2 kvällar i rad.
#97 Usch, hoppas du inte får långvarig huvudvärk. Det fick jag när jag började med mina p-piller, varade lite mer än en månad..
#98 Nämen fy vad länge! Hoppas verkligen att jag inte får det också. Idag har jag ingen huvudvärk dock. 👍
#99 Vad skönt! Dock gick det att stå ut med för det var spänningshuvudvärk, men otroligt påfrestande var det! Får det fortfarande då och då >.>
#100 Vad trist att du fortfarande får det. :/ Jag har migrän och den här huvudvärken är inte som att få migrän så jag kan stå ut med den men hoppas ändå att det bara är tillfälligt.
#101 Ja, men det är inte så ofta, men tråkigt ändå..
Jaha, men är det migrän med aura? För det är ju inte så bra i så fall :o
#102 Nej, utan aura
Satte på plåster 3 igår och placerade det på armen på samma ställe som plåster 2 fast på vänster arm den här gången.
Har fortfarande mellanblödningar dagligen vilket är lite jobbigt och därför hoppas jag att det slutar snart. De senaste dagarna har jag varit på mitt vanliga humör vilket är så skönt, var riktigt hemskt att vara så ledsen och bara gråta.
Nu kommer vi till något spännande.. jag kan ha en bh som brukade vara för stor för mig. 😎 Rensade ur garderoben för några dagar sedan och hittade en bh som jag råkade köpa för stor för ett tag sedan. Provade den och den satt riktigt bra.
Har vägt mig ofta sedan jag började med plåstren eftersom att jag hört så mycket om viktökning och jag väger lika mycket som innan.
#104 Man brukar inte gå upp i vikt av p-plåster vad jag hört i alla fall! Dock kan som sagt brösten växa lite och man kan få lite fett på eller omkring rumpan ;)
#105 Nämen där ser man, skadar ju inte ;)
#106 Haha nej, men min rumpa/lår fick fett av det så det var därför jag bytte från p-plåster, men långt ifrån alla får det! Det verkar som att det vanligaste är att brösten växer ;)
#107 Jag blev inte större nånstans! När jag bytte från piller till plåster tappade jag helt det jag lagt på mig om brösten av p-pillerna, men låren, magen och rumpan som också växt förblev oförändrade. Jag är väl för alltid ett päron antar jag x)
Tumblr - ☆ - Instagram
#108 Men va tråkigt att bara brösten minskades :c Dock så är det inte så konstigt om dina lår/rumpa stannar oförändrade med plåstret då det innehåller mer östrogen än p-piller och just päron lägger ju på sig av östrogen runt där. Om du skulle sluta helt kanske det skulle försvinna :)
#109 Ja jag saknar att kunna fylla ut en bh, men det var roligt så länge det varade! Med tanke på att jag såg ut som ett spinkigt barn innan jag började med hormonella p-medel så saknar jag det inte alls, föredrar att känna mig som den vuxna kvinna jag ändå är. Är hellre lite rund om baken än så benig som jag brukade vara, kläderna sitter i regel bättre nu än förut.
Tumblr - ☆ - Instagram
#110 Ja men då så! Då är det ju inga problem ;)
Idag är det dag 4 med plåster 3. Jag har blödit enda sedan jag satte på plåster 1 vilket var den 25 december. Börjar bli riktigt trött på det och undrar när det ska sluta :(
Jag blödde som sagt i flera veckor. Eller ja, typ tre veckor.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#112 Står det att det är vanligt?
Jag blödde inte när jag inte skulle.
#113 Blev allt som vanligt efter 3 veckor? #114 Har läst något om mellanblödningar men ska kolla igen på pappret som följde med plåstren.
Dag 6 med plåster 3. Hade ont i brösten igår, inte så mycket idag. Har ont i magen idag, det känns lite som mensvärk. Har tyvärr fortfarande mellanblödningar. Ofta ont i huvudet på kvällarna. Humöret är på topp. :)
Dag 6 med plåster 3. Hade ont i brösten igår, inte så mycket idag. Har ont i magen idag, det känns lite som mensvärk. Har tyvärr fortfarande mellanblödningar. Ofta ont i huvudet på kvällarna. Humöret är på topp. :)
Idag tog jag av plåstret och ska vara fri en vecka nu. Råkade ta av plåstret klockan 3 trots att jag tidigare bytt mina plåster runt klockan 1, gör det något?
#118 Det bör inte påverka så mycket. Så vitt jag förstått det så bör man byta/ta av under det dygnet, behöver inte vara en exakt tid. Två timmar gör nog ingen skillnad alls.
Tumblr - ☆ - Instagram
#118 Det gör ingen skillnad alls, jag brukade ibland ta av på morgonen och andra veckor ta av på kvällen så det är helt okej :)
Å vad bra! :) Hoppas att mina mellanblödningar ska försvinna efter den här veckan.
#121 Ja! Jag fick aldrig några mellanblödningar med plåstret men när jag bytte från plåster till piller däremot då fick jag det i en vecka x)
#122 Jag har knappt läst någonstans att någon får blödningar av p-plåster vilket gör mig orolig då jag haft det enda sedan starten för 3 veckor sedan. :/ Tur att det bara varade en vecka för dig. :)
Ring gyn på måndag.
#123 Jag har läst att några fått det, men eftersom du haft det så pass länge så tycker jag som Hera att du bör ringa gyn på fredag och rådgöra. Är säkert ingen fara, men kan förstå att det blir ganska jobbigt :)
Tänkte vänta med att kontakta gyn till nästa vecka då jag om allt är rätt ska få mens den här veckan. Ger det en chans att sluta efter det och ringer om jag fortfarande har mellanblödningar om 1 vecka.
#115 ja, allt blev som vanligt sedan. hoppas det ger med sig.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Det är dag 3 under den plåsterfria veckan idag. Igår fick jag mens, alltså inte bruna flytningar som jag haft hela tiden. Har lite mensvärk idag men betydligt mindre än jag brukade ha innan p-plåster.