Slut på P piller
Hej, har ett litet problem och det är att mina P piller är slut och kan inte förnya receptet på ungdomsmottagningen förens på måndag då dom har stängt över helgen. Så nu undrar jag ifall jag kan gå till en vårdcentral och få recept? Men om det inte går, hur gör jag då? (Anledningen till att dom är slut är att min väska blev stulen idag och hade sista kartan kvar i väskan >;/ )
Don't cry, just say 'Fuck you' and SMILE!

Nu är det ju helg o då har VC stängt. Akuten bryr sig knappast om någons p-piller heller. Du får nog helt enkelt finna dig i ett oplanerat uppehåll några dagar tills du får ut nya ppillerm Du får köra med kondom en månad för att vara på den säkra sidan. Nytt recept brukar i alla fall ta några dagar att få så mer framförhållning än 1 karta behöver man i alla fall på de flesta mottagningar tyvärr. Om du inte kan hitta någon privat gyn mottagning som har helgöppet och tar jourpatienter. Du får googla mottagningar i din stad o kolla.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
#1 En månad? Nej nej, en vecka är det :)
Säger samma sak! Du får helt enkelt vänta och använda kondom i pausen. Jag beklagar att du fick väskan stulen :/
Smidigaste är att boka tid 1-2 månader i förväg och sedan är det bara att hämta ut. Alla ställen har olika väntetid. Tråkigt med stölden! Fattar inte varför man inte får ha saker ifred..
#2 Tänkte också säga att det är en vecka. En månad är lite väl lång tid ;)