Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettarbetslivet
Läst 997 ggr
emeliiiiieee
0

Jobba som au pair

Om man nu vill jobba som au pair i usa, är det ett måste att ha gått barn och fritid eller funkar det om man har bra erfarenhet av barnpassning ändå? :) Nån som har bättre koll än mig?

[xMondSy]
0

Jag känner personer som jobbade au pair i England utan utbildning. Det smidigaste är väl att kontakta en "byrå" och fråga eller leta på hemsidan :-)

[Outlawly]
0

Du behöver inte utbildning från barn och fritid. (Om du inte lyckas hitta just en byrå som kräver det) Erfarenhet från prao på dagis och passa småsyskon eller andras barn, samt HLR utbildning på barn. Det räcker oftast :)

solros1
0

Har en kusin som nyligen varit och jobbat som au pair i Paris under ett halvår, hon gick ekonomi linjen på gymnasiet och har ingen (vad jag vet iallafall) speciell erfarenhet av barnpassning sedan tidigare. Men hon fick jobb smidigt ändå och allt har gått jättebra. Så tror inte det är något som helst problem att få jobb utan att ha gått BF linjen, däremot kanske sådant ger bättre förutsättningar för att få jobb på vissa platser.

Karmatarerskanise
0

Är lite olika krav beroende på agentur. 

En del kräver ett visst antal timmar som man jobbat med barn. Släktingar räknas inte. Sedan krävs friskhetsintyg och oftast körkort.

Se verkligen till att åka genom en argentur. Och läs omdömen om den innan.  Finns bra och det finns dåliga.