Mens varannan dag
Hej! Jag fick precis min första mens (i Torsdags) men jag har haft den varannan dag, i Torsdags kom det lite och igår slog bomben ut. Hade inget trosskydd men jag klarade mig. Idag är det helt lugnt, det har inte kommit en enda droppe mens idag. Fattar ingenting?
Dom första åren kan mensen vara lite skum. Man kan få mens en gång och sedan kanske det dröjer ett halvår till nästa. Man kan få kortare eller längre mens än vad man har senare i livet. Det tar helt enkelt ett tag innan det blir som det ska vara. Sen är det ganska vanligt att man blöder mindre dom första och sista dagarna på mensen, och blöder mer i mitten av mensen.
Så det är inget konstigt att din mens är som den är, även om det kanske är lite jobbigt. Ett tips är att alltid ha med sig trosskydd/binda (eller vad du nu föredrar) så att du har i fall att mensen kommer lite oförberett.
//Jessie
Inget att oroa sig för, precis som #1 skriver är det vanligt att mensen är lite oberäknelig och skum i början. 🙂 Se bara till att alltid ha med dig en binda, tampong eller det du föredrar att använda.
Hoppas det ordnar upp sig för dig så du slipper ha en oberäknelig mens någon längre tid, förstår att det är jobbigt. 🤗
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck