Liva upp förhållandet
Vill "liva upp" förhållandet och göra något roligt i vardagen.Tänkte hitta på något imorgon för att överraska min sambo. Varit en del tjafs och bråk nämligen.
Vad kan man hitta på? Något att göra hemma då vi inte kan ta oss någonstanns!
Finns massor med roliga saker ni kan göra, beroende på vad ni gillar!
Du kan laga hens favoritmat eller efterrätt. Du kan städa och byta sängkläder osv så det blir mysigt att komma hem. Ni kan spela ett roligt spel som gör att ni skrattar tillsammans, oavsett om det är på datorn eller ett brädspel. Du kan föreslå att ni börjar med någon hobby tillsammans, måla eller lägga pärlplattor eller utöva yoga utifrån youtube-videos. Ifall ni har ett sexuellt förhållande kan du uppmuntra till något som ni kanske inte brukar göra - en ny ställning eller nya underkläder eller nya sexleksaker. Ni kan ha en picknick på vardagsrumsgolvet 😃
Fundera på vad ni gillar att göra och hur du kan få det att funka i ert hem - det mesta går att lösa. Jag håller tummarna för er och önskar er all kärlek! 🤗
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
#1 Han är hemma hela dagen.
Nya underkläder osv blir svårt imorgon. Men i framtiden absolut.
Tänkte nu främst som vi kan göra imorgon :)
Vi har dessvärre inte speciellt lika intressen så gemensam hobby blir nog svårt att genomföra hm. God ide dock. Han gillar inget pysslade alls, varken måla eller annat sånt. tråkigt nog!
tack!🤗
Jag skulle lagat extra god mat, ta ett bad tillsammans och ha filmmys :)
#3 Inget badkar.
Film brukar vi kolla på.
God mat var bra ide, ska se om vi har något extra gott i frysen 👍
Ni kanske kan se en mysig film och sitta tätt ihop under en filt och äta något gott? Eller leka typ "sanning eller konsekvens" eller "would you rather", det brukar locka fram många skratt och mycket prat. Kan ni gå på en promenad eller måste ni vara hemma hela dagen? Ni kan lyssna på musik som bägge gillar och dansa fånigt och sjunga töntigt, det tycker åtminstone jag är jättekul 😃 Hoppas du kommer på något bra!
#5 Vad är "would you rather"?
Tja båda är arbetslösa, så vill hitta på något. Blir annars att man "går på varandra".
Måste inte vara hemma hela dagen men vi kan inte ta oss annat än att gå eller cykla.
Film brukar vi kolla på ofta, så lite tråkigt nu.
#3 Yay! :D Mat går hem här iallafall, så det är ett klart kort ;)
Det "roligaste" jag hittade i frysen är hel kyckling och färs.
Kan man lyxa till det på något sätt?
Varför inte marinera i någon god marinad och skjuts in i ugnen? Hel eller delad, med ris/klyftpotatis/klyftpotatis och egen sås (av skyn) till. Och en god sallad till det hela? :)
#10 kör vi på ofta så blir som vanlig vardsgdmat dessvärre . Men gott är det. Håller jag med om.
#12 Ajdå! Som tur är finns det ju bra sidor för recept om du följer det :)
#6 Antingen hittar ni på egna frågor, exempelvis "skulle du hellre äta maskar eller rulla i lera?" eller "du kan flyga men du har inga ben" eller så går det att googla på frågor, det finns många hemsidor. Either har frågor på engelska, där en bara enkelt klickar på sitt val 🙂
#13 Tack för förklaringen! 🙂