Tips på rakapparat
Hej!
Har nu beslutat mig för att ge upp med manuell rakhyvel och gå vidare med rakapparat. Den ska vara bra och funka för benen speciellt, dock brukar jag använda hårbortttagningskräm för bikinilinjen. Har ganska grova och långa strån (som förhoppningsvis inte ska vara lika långa snart igen då hehe).
Tips på rakapparat som är bra, inte batteridriven och inte för dyr? Ungefär 400-500 kr.
Vill gärna kunna raka benen i duschen och vore ett plus om man kunde raka armhålorna med den också (absolut inget krav).
Letade runt på internet men hittade mest bara rakapparater för män.
Tack på förhand! 🙂
Varför föredrar du rakapparat framför epilator?
#1 Har faktiskt inte prövat epilator, mest rädd för att det ska göra fasligt ont haha :)
Men det kanske är bättre?
Har provat epilator men fungerar inge bra på mina ben, för tunna strån, så får köra med hyvel. Hur är det att raka med rakapparat?
Om du känner någon som har en peliator skulle jag testa det innan rakapparat eftersom hårväxten håller sig så mycket längre borta och dessutom ger mindre grova strån när de växer ut.
Jag har en, men är så smärtkänslig att jag börjar svettas när jag använder den, vilket just därför blir hemskt sällan…..
Var dig själv, det finns redan så många andra.