Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettgynekologsnack
Läst 677 ggr
Haztparken
0

Vita flytningar

Skrev ett inlägg för någon månad sedan angående Svamp i underlivet och vita flytningar till det. Jag tog Diflucan och alla Svamp symptom försvann och har varit borta. Sen idag tittade jag med en spegel i mitt underliv och ser att jag har en massa tjocka flytningar mest i öppningen men också lite högre upp (men tror det mest har flyttats runt från öppningen). Vad är detta? Googlade lite och några skrev att man kunde få tjockare vita flytningar innan mens men jag får min mens lite närsom (skjuter upp den) så vet ju inte riktigt när jag har ÄL och så. Jag tog ut flytningen på fingret och luktade och ja det luktade som en mild filmjölk. Inget jag direkt rynkade på näsan utan bara en dov lukt av det. Vad tror ni? Är det vanligt med sådana här flytningar?

Blanksteg
0

Jag har samma, tror jag. Har haft det länge. Tror det är normalt. Inget som min gyn anmärkte på iaf, utan hon sa att man kan tvätta bort det, med t.ex. olivolja.

[Lollo 97]
0

Vet inte om det är vanligt men jag har också så ;)

Rainee
2

Brukar också få vita flytningar, frågan är väl om dina är korniga typ, för då är det ju Svamp flytningar, om inte så är det nog ingen fara! :)