Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: killsnack
Läst 2713 ggr
[fröken93]
1

Kär i en annan man, eller?

Hej!
Jag var på en festival för två månader sedan där jag blev uppbjuden till dans (folkdans). Jag hade vid tillfället min pojkvän hemma som inte går på folkmusikfestival och för mig betyder dans med en annan man inte något mer än en dans. Men det var en man som bjöd upp mig som jag klickade så totalt med. Jag tänkte inte mycket på det den första festivaldagen, men vi dansade hela kvällen och hade jättekul. Såklart sade jag inte att jag hade pojkvän för jag trodde inte att han hade sådana avsikter. Men på den andra festivaldagen så sökte vi oss till varandra och dansade ungefär hela kvällen, och något inom mig hände. Helt plötsligt slutade jag skriva sms till min kille och var helt fokuserad på den här mannen. Han var som en dröm. En gud på dansgolvet, precis i min smak, jättetrevlig och så jävla sexig. Vi dansade till långt in på natten och när vi skiljdes åt så sa han att jag skulle höra av mig om jag ville ta en fika någon dag. Jag blev så ställd av det han sa att jag bara nickade, för jag trodde att det kanske inte var något mellan oss ändå. Jag har väldigt svårt att förstå när folk flörtar med mig. Givetvis blev jag väldigt förvirrad av den här helgen, och innan jag kom hem så bestämde jag mig för att göra slut med min kille. Det kändes som om jag varit otrogen, trots att jag inte varit det. Men när det kom till kritan så vågade jag inte göra slut. Jag älskade honom otroligt mycket innan festivalen, så varför skulle jag inte göra det nu liksom. Men han är inte i min smak, dansar inte som en gud, är inte så sexig men han är underbar på andra sätt. Jag känner mig bara så otroligt dum då vi går i samma klass och kommer göra det i några år till. När jag blev ihop med honom hade jag precis blivit dumpad av en kille jag varit ihop med i några år. Nu känner jag mig så villrådig igen. Jag har skrivit några gånger med den här "perfekta" mannen, men idag så såg jag att han plötsligt är i ett förhållande på facebook och jag blev så grundligt avundsjuk. Det känns som att någon har snott honom i från mig, trots att han aldrig ens var min.

Det känns inte som att mitt hjärta dunkar för någon längre? Min kille är ju underbar på sitt sätt, men är samtidigt inte alls en sån kille jag faller för egentligen. Det känns som att alla kommer hata mig om jag gör slut, men samtidigt känns det som om jag lever en lögn med honom. Och allt detta insåg jag efter att ha dansat med Mr Perfect. Just nu känns det inte som att jag vill göra slut för att bli ihop med en annan, utan snarare för att kunna hitta mig själv. Jag har inte varit singel ordentligt på ungefär 5 år och är bara 22 år själv. Vi bor inte ihop eller så, men det tar emot att veta att vi kommer gå i skolan i flera år till tillsammans. Jag har en tendens att gå in i relationer väldigt snabbt då jag ofta blir blixtförälskad när jag är singel. Men den här gången blev jag blixtförälskad utan att vara det. Jag har verkligen försökt glömma den här perfekta mannen och istället fokuserat på min pojkvän. Men det känns liksom inte rätt när han tar på mig och säger att han älskar mig. Det känns som att jag är otrogen i mitt huvud.

Vad ska jag göra?

[postmortum91]
11

Gör slut med killen du är tillsammans med nu, uppenbarligen är det inte sådan djup kärlek från din sida. Sedan vad det gäller "Mr perfect" tror jag du ska ta det lugnt, för mig ringer det varningssignaler om han är i ett förhållande så snabbt efter han träffade dig på dansen. Var singel och hitta dig själv, släpp "mr perfect" tills vidare så du inte hakar upp dig på något som vilseleder dig.

Tjeja
6

Glömm gubben på dansen! han är bara en gris som blir till svin i en relation ska du se. Brukar vara så med karlar man målar upp en fantastisk blid av i sitt huvud. 

Jag tror som #1 att du egentligen inte är så kär i din pojkvän och det är därför du målar upp denna fantastiska fantasibild i ditt huvud om hur fantastiskt det skulle vara med den andra mannen. Nä.. låt dig inte luras! Då blir du bara besviken.

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

Gaara
4

Gör slut med din kille om han inte är det du vill ha och behöver i ditt liv. Och glöm mannen du fann perfekt. Gör som du sa, gör slut, var singel, finn dig själv igen. Man ska aldrig nöja sig med mindre än vad man egentligen vill ha ut av ett förhållande. Jag har haft tre förhållanden. Varit den som lämnat båda gångerna, och nu har jag funnit mitt livs kärlek. :')

Lojs
2

Om man faller för någon annan medan man är i ett förhållande så är det något som från början inte stämmer med det förhållandet man är i. Om man då byter utan att lösa problemen man hade från början så finns risken att man bara går från förhållande till förhållande på jakt efter den perfekte partnern som inte existerar.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.