Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 1245 ggr
[Froggiii]
0

Spärrat Facebook konto

Hej! Jag vet att detta antagligen inte är rätt ställe att lägga det här inlägget på men vet inte vart annars jag ska lägga det.. Nu är det så att min lilla kusin satt med min iPad och på något sätt försökt logga in på mitt Facebook konto. Med fel lösenord då så många gånger att det spärrats tillfälligt… Han satte antagligen bara och tryckte på allt… Men i alla fall så står det av säkerhetsskäl har det spärrats tillfälligt eftersom det varit för många fel inläggningar och att jag ska prova igen senare. Någon som vet hur lång tid det tar eller att jag måste göra något för att få tillbaka mitt konto? Det står ju dock bara att jag ska försöka igen senare men så otålig och sömlös som jag är tycker jag ju att "senare" redan varit för länge sedan haha. Jätte tacksam för svar

[Tuulikki]
0

Jag tror det är 24 timmar :/ Hoppas det är mindre :)

[Froggiii]
0

#1 tack för ditt svar! Det var onödigt länge tycker jag hade hoppats på typ 20 min haha hoppas verkligen det är mindre :)

[Tuulikki]
0

#2 Självklart kan det vara mindre :) Jag bara googlade och såg att vid andra tillfällen då de spärrar kontot gäller det 24 timmar. Håller tummarna för att det inte är så i detta fall. Verkar konstigt om man "bara" skrivit fel lösen :)

[Froggiii]
0

#2 Ja eller hur tycker det också är lite konstigt om dom spärrat så länge vid fel lösenord. Har googlat runt som en galning men hittar inget direkt svar, hoppas verkligen att det är mindre haha :)

AnneN
6

Tycker inte alls att det är konstigt om det spärras 24 timmar om någon skrivit fel lösenord flera gånger i rad. Tycker snarare att det är mycket bra eftersom det minskar risken för att få kontot hackat.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Froggiii]
0

Nu vet jag inte vad som hände men försökte logga in på mobilen vilket inte heller funkade innan men nu funkade det. Så YAAYY det funkar någon stans!!:) funkar fortfarande inte på ipaden vilket är lite konstigt men men :)

[Froggiii]
0

#5 ja du har väl rätt, tänkte inte på det på det sättet att folk försöker hacka andras konton…

[Tuulikki]
0

#5 Det tänkte jag inte ens på! Du har så rätt.