Hur komma överens?
Jag älskar att hångla och går verkligen igång på det och tycker att det är mysigt men det gör inte min kille. Han gillar vissa saker jag inte gillar. Vet att man inte kan gilla allt osv. Men någon som har förslag hur man kan kompromissa och kanske lösa det? Älskar honom och han mig men är vissa saker jag verkligen saknar. Samma kring sex. Han tar upp saker under sex som jag inte tänder på trots att jag sagt det flertalet gånger till honom .
Har han konversationer med dig under sex?
#1 han frågar grejer som han vill göra som han vet att jag inte vill eller vill att jag ska prata snusk om just det eftersom jag inte vill göra det.han tvingar inte på något sätt men han tar upp det typ varje gång
#2 Men om du sagt åt honom att du inte tycker om det och han gör det ändå, hur är det inte att tvinga? Killen låter väldigt självisk om jag ska vara ärlig.
#3 han frågar. Och sedan säger han det inte mer under resten . Och jag gör det inte Heller. Så a ser jag inte är att tvinga .mer att tjata. Han gör inget fysiskt jag inte vill Heller
Har han nån demenssjukdom eller liknande? Eftersom han glömmer bort vad du inte gillar, och efter vad jag förstår gör om det hyffsat ofta, menar jag. För har han inte det och "glömmer" ändå så tror jag inte han bryr sig så mycket om nån annan än sig själv, tyvärr.
#5 Nej det har han inte. Han hoppas nog på att jag ska ändra mig.
Så var mitt ex med p-piller. Han tjatade och tjatade om det, för att slippa kondom. Jag är en väldigt envis person, och han visste väl att det inte fanns en chans att jag skulle ändra mig, då jag tydligt sa ifrån. Men ändå fortsatte han.
Jag får intrycket iaf att din kille är självisk och inte tänker så mycket på vad du vill/inte vill, åtminstone inte lika mycket som på vad han själv vill.
Sätt dig ner med honom och förklara vad du tycker, vad du vill och vad du inte vill. Och förklara att hans tjat är ett stort problem. Om det fortsätter kan det ju leda till att ert sexliv försämras och att du blir mer och mer obekväm när ni har sex, då du vet om att hans tjat kommer komma.
#7 Ja jag får mindre sexlust pga tjatet.
Får försöka ta ett snack till med honom kring det.
#8 Precis, förklara att han "gräver sin egen grav" med sitt tjat. Istället för att få som han vill så kommer hans tjat bara leda till att han inte får något sex alls när din sexlust är helt borta på grund av tjatet.
Jag ska inte vara negativ men jag kan garantera att ert förhållande inte kommer hålla i längden. Sådana problem har inte par i ett långvarigt förhållande. Bättre hitta någon som respekterar dig
#10 Allting annat fungerar superbra. Han är romatisk, snäll, omtänksam osv, men bara detta han blir lite tjatig med. Har sex kanske 2-5 ggr/månad
#11 hur länge har ni varit tsm?
Hur länge har han "tjatat"?
#12 Varit tillsammans 10 år nu. Men är senaste halvåret han tjatat. Han vill förnya det i sänghalmen säger han. Men sagt att det finns flera saker jag inte vill prova och han vet vad jag tänder på och inte, men han vill ha annat också. inte bara samma om och om igen.
#13 Okej då förstår jag. Är det jättekonstiga saker han föreslår?
Jag tänker att man kan ju mötas på mitten, han vill testa något nytt, då kan ju DU vara den som kommer med ett förslag som känns bra för dig eftersom hans förslag inte verkar ha slagit rätt ännu.
#14 Nej inte direkt men ingenting jag tänder på. Jag har försökt ge förslag men är där det krockar: Det han vill testa har jag provat och tvärtom.
Kom med något/några exempel så kanske vi här inne kan ge andra/nya tips?
Det kanske inte måste vara extrema grejer, jag tänker att det räcker med att vara spontan och oberäknerlig när man varit tsm ett tag. Exempelvis: Han står och duschar, och du går in i duschen med kläderna på och kysser honom intensivt samtidigt som ni har det hett i duschen, en liten överraskning liksom. Det är ju inget jättekonstigt, men ändå något man kanske inte gör varje dag när man varit tsm i 10 år :P
Att ha sex mitt i vardagen tror jag kan hjälpa till, jag vet själv att man lätt kommer in i ett mönster när man varit tsm ett tag, att det börjar ungefär likadant varje gång och ungefär samma tidpunkt på dygnet. Men att börja tafsa under matlagningen när ni är ensamma och vara lite kinky där.
#16 Han vill prova analt och gruppsex t.ex. Jag har provat det analt och aldrig mer. Gruppsex skulle jag inte känna mig bekväm med (är sån: är man tillsammans har man inte sex med andra).
Smart, kan prova och se 👍
#17 då tycker jag mina förslag var bättre än hans :P
#18 mycket bättre :)

#17 det är inga små saker han tjatar om. Jag hade blivit skitförbannad till slut. Min sexlust hade dessutom gått mot noll om det togs upp varje gång vi har sex.
Lite nya ställningar som funkar för er båda kanske? Finns kamasutraböcker (Bland annat "Kamasutra för kvinnor" som förutom några ställningar har en del tips på hur man kan variera sig och spänningen med förspel m.m.) Ni har kanske hunnit testa det mesta, men om inte kan det vara en kul sak att göra ihop :) Det finns tärningsspel osv också, vilket jag inte testat, men har vänner som gjort det och det verkar vara "en kul grej" de tar till ibland :)
Gillade förslagen från #16, att förvåna/överraska och göra något ni inte brukar :)
#17 Om han vill prova analt så säger du till honom att du har testat det och inte vill ha det, men erbjud honom att stoppa upp något i hans anal istället.
#22 - mycket bra förslag! Är han helt emot det borde han ju (förhoppningsvis) förstå mer när du säger nej. Dock verkar det ju i det stora hela vara så att många killar tycker det är skillnad på killars och tjejers anal av någon anledning..
Jag tycker inte det är små saker han tjatar om. Alla ska vara bekväma med det man gör ihop.
postmortum91's förslag var ju jättebra, småsaker som kan förnya och hetta upp stämningen :)
Och #22 klickade jag direkt "bra inlägg" på😎
#22 Nja, inget vidare argument. Det faller ju helt om det visar sig att han gillar det.
Däremot tycker jag TS ska säga till klart och tydligt att hon inte tycker om t.ex. analsex och inte tänker göra något hon tycker är obehagligt, och att hans tjat dessutom förstör det sexliv de har. Vänd uppmärksamheten från din ovilja till hans tjatande, och fokusera på att det är tjatet som är problembeteendet i er relation!
Jag har talat med honom och så.
Han lovade att bättra sig. Se om det håller i sig.
Försökte även komma med förslag på vad vi kunde testa men han var sådär på det men skulle ev ge det en chans ändå.
Jag skulle ha strejkat totalt om min pojkvän höll på så där. Om vi tidigare pratat om nåt han vill prova och jag sagt nej och han ändå tar upp det MEDAN vi har sex så hade jag tappat lusten totalt och avbrytit sexet.
Sen är det ju så att man inte behöver gå igång på allt man gör i sängen, ibland får det handla mer om att den andra ska njuta. Men man ska inte göra något som man känner obehag inför, och det ska gälla åt båda hållen.
Om han vill testa något som du inte går igång på så kan ni väl göra det ena gången, och nästa gång testar ni något han vill prova. För även om ni provat grejerna förut så har ni ju inte gjort det med varandra. Har ni dessutom varit tillsammans i tio år så lär ni ju båda två ha förändrats och utvecklats sedan ni senast hade sex med någon annan. Så häng inte upp er för mycket på vad ni gjort förut med andra partners.
(Säger dock inte att du ska gå med på analsex eller gruppsex, då båda de sakerna är nånting som man faktiskt måste VILJA för att det inte ska vara obehagligt)