Kommer för snabbt
När jag har sex har jag problem att komma. Måste själv göra det.
(känner inte att jag kommer i alla fall vid sex).
Men när jag onanerar kommer jag oftast alldeles för snabbt. Använder antingen dildo eller fingrarna och kollar oftast på porr.
Avbryter jag när jag är nära, så har jag megasvårt sen.
Finns det några knep för att inte komma så fort? Vill kunna njuta en stund.
Jag får inte heller orgasm under sex, och har supersvårt att komma tillsammans med min partner. Men själv har jag inga problem och som du kommer jag ofta vad jag upplever "för fort".
Det jag gör är att jag drar ut på det. Jag stimulerar lite, sen avbryter jag, sen stimulerar jag igen. Tar liksom små pauser emellan då jag bara ligger och andas och känner av njutningen. Då kan jag dra ut på stunden jag onanerar och på så sätt njuta längre.
#1 Är så jag menar med "avbryter" när jag är nära och sedan fortsätta igen.
Ju fler "avbrott" dessto svårare har jag att komma sen :(
Tyckte att #1 hade ett bra tips :)
Andas och njut av stunden, även om det kan vara svårt i stundens hetta.
Även jag har svårt att komma vid samlag, nu var inte detta din fråga, men även där att inte ha bråttom och vara trygg och inte stressad (lättare sagt än gjort) Möjligtvis säga till din partner att du har svårt att komma på ett smidigt sätt för att minska pressen.
Lycka till!
Men avbryter du innan du är nära? Eller väntar du med pausen till du är nära? Jag kan inte heller vänta till jag är nära, utan får liksom pausa redan innan jag känner att orgasmen är på g. Eller hur snabbt menar du att du kommer, är det typ direkt när du börjat onanera då eller?
#4 Lite olika. Beror på hur kåt jag är innan. Oftast närmar det sig snabbt när jag är nära så att säga. Så ibland hinner jag avbryta i tid ibland inte. Men försöker pausa innan orgasmen är på G om jag hinner. Men brukar vara svårt ändå, speciellt då vid flera pauser.
#5 Alltid haft svårt för det vid sex. Extremt sällsynt med att min pojkvän lyckats få mig att komma med. Varit så med alla sexpartners. Brukar inte tänka på det vid sex.
Du kan inte komma flera gånger istället då? Jag kunde inte det i början, då tappade jag lusten efter första och kände mig klar. Men sen har jag "lärt" mig att fortsätta och då brukar jag kunna hålla på en lite längre stund om jag vill mellan orgasmerna.
Annars kanske det skulle gå att onanera på ett annat sätt? Jag kommer exempelvis mycket snabbare om jag stimulerar g-punkten och klitoris på samma gång, håller jag mig till bara en kan jag hålla på längre.
//Jessie
#6 Nej tyvärr, har jag kommit så kan jag inte komma på flera timmar sen. Kan inte fortsätta efter orgasm, sjukt obehagligt.
Inte kommit på något annat sätt som jag njuter av. Jag kör aldrig dubbelt.
Testat olika knep nu men inte lyckats, antingen kommer jag inte alls eller kommer jag för snabbt :(
Jag gör som #1 :)
Sen för att komma tillsammans med min partner så brukar jag oftast stimulera klitoris samtidigt 🙂 Eller om han går ner på mig (oralsex) .
// Michis
#9 Försökt, men då kommer jag inte alls till slut. Supersvårt att hitta en balans.
Vill gärna ha fler tips! Har inte blivit något bättring Väldigt frustrerande
Jag tänker på det du skriver i #7. När jag fått orgasm så kan jag inte bara kasta mig direkt och försöka med det igen, känns inte skönt alls utan tvärtom. Men väntar jag ett tag, lite olika men iallafall någon minut minst så kroppen hinner lugna sig lite så kan jag fortsätta igen utan problem och det känns lika skönt igen.
På det viset kommer jag hur många ggr jag känner för under min onanering, med småpauser emellan varje så blir det jättebra :)