Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 1608 ggr
[Aalmss]
0

Känner mig ensam

Känner mig så otroligt ensam. Har alltid varit lite av en ensamvarg, men alltid haft en o samma vän hela livet som jag kunde prata med om allting. Vi har ingen kontakt längre, så nu är jag helt ensam. Har absolut inga vänner. Den jag har är min sambo, men när han är med vänner eller gör saker känner jag mig så otroligt ledsen över att vara såhär ensam. Jag kan ju inte heller tvinga honom att stanna hemma och vara med mig hela tiden. Har hela livet haft svårt att hitta vänner. Och nu när jag jobbar blir det inte lättare. Jag har inga intressen längre heller. Det enda jag gör är att jobba, sova, äta, kolla på tv och vara med min sambo och katt. Jag har ingenting i livet känns det som. Det känns som att det inte finns någon mening med något i livet. Jag har det inte ens roligt. Allt känns bara tråkigt och ju längre de går, ju mer vill jag bara sitta hemma o isolera mig, för vad finns det ens att göra längre känner jag. Har verkligen ingen jag kan prata med förutom min sambo. Visst det är ju bra, men man behöver prata med fler än en person…

Blueberry95
1

Jag är lite i samma situation som dig just nu. Och det känns bättre att isolera sig ju ensammare man känner sig, det är därför det är lätt att fastna. Kan det inte vara så att du inte har hittat någon som passar dig en? Det blir ju betydligt lättare om man har liknande intressen. När jag är ledsen för att det känns som att jag förlorar vänner brukar jag tänka att det är meningen. Då har jag chans att hitta människor som får mig att må bra. Vet igentligen inte vad jag vill ha sagt med det här, men jag tror iallafall det viktigaste är att du följer din egen lycka, så kommer det andra automatiskt sen. :)

[Aalmss]
0

Känns svårt att hitta vänner dock. Speciellt när man inte ens har någon vän så man kan träffa andra vänner..

[Devya]
1

Det där är vanligare än vad du tror. Jag gick igenom samma sak i 2-3 år innan jag hittade min vän. Jag har bott på ett och samma ställe sedan 2007 och har endast en bra vän. =p Det är inte lätt att hitta vänner men mittiallt så händer det.

Men jag förstår hur du känner dig. Jag kunde sitta och gråta över att jag kände mig så ensam. Det räckte ju inte att bara ha en sambo, man behöver en vän också. Tyvärr har jag Inga bra råd att ge dig. Jag hittade min vän genom ett nytt jobb.

Blueberry95
0

Du kan inte gå på någon kurs eller liknande? Något du tycker är intressant, då kanske du träffar någon där? :)

Maria
0

Jag förstår inte riktigt. Du skriver att det blir svårare nu när ju jobbar?

På jobbet kan man ju annars träffa arbetskamrater att umgås med.

/Maria