Kär i min bästa vän..
Hej. Jag har varit kär i min bästa vän i 7 års tid. Jag vågar inte berätta för henne ifall hon inte känner samma eller att vår vänskap går över. Denna jobbiga känsla.. Men hennes leende, skratt. Man blir glad i hela kroppen :( Vägledning?
Det är ju en svår situation du är i. Har ni pratat om relationer? Vet hon om att du dras till tjejer? Vet du om hon dras till tjejer?
/Maria
Hon vet att jag är bi. Men hon är inte det å vi har aldrig pratat om relationer sådär..
Vilken jobbig situation. Vet inte riktigt vad jag ska råda dig till. Tänker att det hade varit en befrielse för dig att tala om för henne hur du känner. Samtidigt kan det ju faktiskt äventyra er vänskap om hon inte känner samma sak. Även fast hon skulle bli smickrad och glad över att du känner så, så kan det ändå bli obekvämt. Att hon kanske känner att hon inte "räcker till" som inte besvarar dina känslor. Känner att jag inte är till någon hjälp, men önskar dig all lycka till. Och hoppas det finns någon klok här som kan hjälpa dig bättre.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Om du vet att hon inte attraheras av tjejer så är mitt tips att inte nämna något alls då du inte kan få så mycket mer än ett nekande av henne.
#3 Ja jag vet inte riktigt hur jag jag göra. Tack!
Jag har vart i din kompis sits, en kompis var kär i mig. Jag visste väl detta lite innan hon våga säga det. Så för mig kom det inte som en chock, jag visste om hennes läggning och jag har aldrig sett det som konstigt eller obehagligt. Jag sa bara som jag kände - att hon var min bästa vän, vi behöll våran tajta vänskap i många år. Som andra vänner försvinner så försvann vi från varandra det bara vart så.
Det är svårt att ge tips jag vet bara hur jag ser på detta och jag ser personen inte deras läggning. 🌺