Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettgynekologsnack
Läst 1396 ggr
kajsa94
1

Ont i livmoder/magen.

Hej! Det är så att jag har smärtor runt livmodern/äggstockarna.

Jag har min tanke att det kan vara ägglossning men brukar inte ha såhär ont.

Det blir som ett tryck när jag ska kissa och kan göra lite ont. När jag har samlag så gör det lite ont men där efter samlaget så gör det mycket ondare! Är orolig och man börjar undra va de kan vara? Är det något jag ska söka upp? hjälp så mycket ni kan och så svarar jag så gott jag kan!

Aleya
1

Har du mycket ont vid mens?

Jag själv tänker att det kanske inte är farligt men att du kanske borde kolla upp det.

Har själv endometrios, har ont vid äl och mens. Då snackar vi ont så jag inte knappt kan gå.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

michellemimmi
1

Jag hade en tumör på äggstocken som jag uppfattade som extrem urinvägsinfektion… (Det var iofs både och, haha!!)
Sånt där är alltid bäst att kolla upp. Det var superenkelt att göra! Dom gick in med någon ultraljudspryl och såg direkt :)

Hjärta/Mimmi

Officielle
1

Tycker du ska kolla upp det för säkerhets skull! :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Åsa S
1

Kan vara en follikelcysta helt ofarlig och väldigt vanligt, men blir de stora kan de ge problem. Så det är bra gå till gynekolog ofta krymper follikelcystor av sig själva efter några ¨månader men ställer de till problem brukar man kunna få medicin för att krympa dem snabbare. Det är alltid bra gå till gynekolog ifall man får problem ofta är det något ofarligt som man kan få hjälp med och det är onödigt gå runt och oroa sig för om det är nått allvarligt.

kajsa94
0

Jag har inte så jätte ont vid mens.. Jag hade mens förra månaden. Sen efter 2 veckor cirka så fick ja mens igen. Går inte på några preventivmedel. 

Okejokej, får kankse ta och kolla upp detta så det inte är någon tumör iaf! Okejokej får hoppas på att de inte är något speciellt! :)

BlackandBlue
0

jag tycker du ska kolla upp om det kan vara endometrios, det är endel symptom på det.. :S kan ju vara annat med men tycker du ska kolla upp det!

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

michellemimmi
0

#5 Det brukar inte vara något speciellt. Finns så himla mycket i kroppen som kommer och går och man får aldrig veta vad det var för något. :) 
Men som sagt, better to be safe than sorry! ;)

Hjärta/Mimmi

kajsa94
6

Jag får tacka och buga för alla tips samt info om detta! Tar och ringer imorgon eventuellt och kollar läget för en tid! Tack för er tid och hoppas ni har en bra fortsättning på denna söndag kväll! :D