Sluta med p-piller
Kan man sluta tvärt med p-piller eller måste man vänta till en hel månad gått? Jag mår inte bra av dom jag äter nu och känner att jag vill sluta…
Bara att sluta 🙂 Gjorde jag i alla fall .
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vad jag vet är det bästa att sluta efter blödning, alltså när man har ätit klart en karta. Har för mig att min gyn sa att det är större risk för mellanblödningar och oregelbunden cykel om man slutar mitt i, men att det inte var farligt.
Så ja, man kan sluta mitt i men om man kan är det bättre att äta klart kartan och sen sluta.
//Jessie
Du vill inte testa en annan sort innan du slutar då? Annars om du verkligen vill sluta så rekommenderas det ju att vänta tills kartan är slut, men det är inte omöjligt att sluta mitt i. Som #2 sa, så är det större risk för oregelbundna blödningar och kroppen blir lite förvirrad. Vart i kartan är du?
Jag kollade bipacksedeln och det va okej att sluta tvärt om man ville. Jag kommer kanske förmodligen testa någon ny sort men vet ej vilken. Jag äter piller för att framkalla min mens då jag hade uppehåll under en väldigt lång tid, och jag har mens just nu och har haft i snart över 1 vecka…
Jag är i mitten av kartan ungefär.
Ja jag tycker det är värt risken med mellanblödning om man inte mår bra på dem :)
Hur menar du?
#6 Ja många tycker det är jobbigt med mellanblödningar. Men jag personligen tar hellre risken att få det (högre risk om man avbryter mitt i så att säga) än att fortsätta må dåligt 2 veckor till :)
Men jag har inte haft mellanblödningar? Har ätit en hel karta redan och är i "mensveckan" nu, men den har inte upphört än trots att jag börjat med den nya kartan. Som jag skrev så tar jag piller för att framkalla mensen och göra den regelbunden eftersom jag inte hade någon mens alls innan, slutar jag med piller helt kommer det förmodligen bli som innan, och det vill inte jag.
#8 Nej det sa jag inte hade du hade haft heller. Som jag skrev så kan man få det mr man slutat med dem 🙂
Ja troligtvis blir det som innan tyvärr.