Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 1687 ggr
fiafia89
0

Passande byxor?

Har väldiga problem med att hitta byxor som sitter snyggt. Har ganska stora lår, i princip INGA höfter, hängmage och är dessutom kobent… Lär ha storlek 44 pga låren men då blir de alldeles för stora över höfter och magen. Magen hänger dessutom (pga stor viktnedgång) så den synns genom alla byxor jag har, shapingunderkläder förvärrar bara, blir så arg när jag letar byxor… vad ska man leta efter för typ av byxa om man har smala höfter? Jag vill gärna  ha stuprör m hög midja men verkar omöjligt :P

Sindri
0

Killbyxor! Mina senaste är pojkbyxor i stl 170 cl. Många killbyxor har lite låg midja, men det är ingenting emot tjejbyxor. Men de jag köpte nu sitter perfekt i min ganska höga midja.

Jeans för killar finns ju dessutom med olika kombinationer av ben- och midjemått. Kolla Dressman, H&M, JC.

fiafia89
0

Låg midja är inget alt tyvärr för då hänger magen över haha :P Men tack för tipset, ska kolla =)

Trebit
0

Cheap Monday gör i många fall "unisex" jeans och de brukar ha mycket god stretch när man hittar rätt modell. Kanske nåt att kika på? Jag vet inte hur stora de gör sina storlekar, men i min erfarenhet är de ofta lite stora i storleken, där har jag två storlekar mindre än om jag handlar t.ex. på HM eller Cubus.
Hoppas du hittar byxor du trivs med!

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Sindri
0

Men det var inte så jag menade, sorry om jag skrev fel. Killbyxor kan ha en låg midja, men långt ifrån alla. Tjejbyxor däremot har extremt låg midja nuförtiden, de kan jag inte köpa alls.

fiafia89
0

#3 Tack för tipset. Ska ta mig till någon butik och prova killbyxor någondag =)

#4 nä fy jag håller med, tjejbyxor med låg midja är varken bekvämt eller snyggt, inte på min kroppform iallafall =)

emmaap
0

Jag skulle kollat på byxorna från  märket hampton republic på kappahl. Flera av deras modeller sitter perfekt på mig som har samma "problem" som dig (stora lår, smal midja).  :D 
Deras boyfriend jeans är to die for <3 Tar man dem i en mindre storlek så de sitter tight och enligt mig helt perfekt.

Hälsningar Emma! :)