Akne i samband med p-pillerstopp
Hej! Är det någon här som slutat med p-piller och fått mycket akne och sedan börjat med samma p-piller igen. I så fall undrar jag om ni blev av med aknen igen då?
Jag är mycket medveten om att det är individuellt men vill ändå veta mina odds så att säga.

Jag blev av med min akne sedan jag började igen :) Men vill du inte äta piller så kommer aknen med all säkerhet att lägga sig sedan hormonerna stabiliserats igen efter stoppet, men det kan dock ta några månader…
Tack för svar :)
Min kompis slutade med p-piller och berättade glatt om hur fantastiskt bra hon mådde. "WOW", tänkte jag och utan att tänka efter slutade jag också. Men jag mår om möjligt ännu sämre humörmässigt utan mina piller. Jag får mer mens, pms och mensvärk och hatar att inte kunna skjuta upp den. Dessutom fick jag akne för första gången någonsin. Nej, jag saknar mina piller så himla mycket. Jag ska garanterat börja igen, jag har redan hämtat ut och väntar på att min mens ska komma så att jag kan börja igen. Blev dock orolig att jag när jag börjar igen ska få ytterligare en hormonrubbning och ännu mer akne. Jag hoppas inte det. Aknen drar verkligen ner mitt humör.

Hur länge var du utan dina piller innan du började igen? :)

Hm, kanske 3 månader :) Blev på bättre humör men saknade att kunna styra mensen, samt att känna sig orolig över graviditet då jag inte hittat annat prev.medel som passar oss :) När du börjar igen kan det bli en hormonrubbning som du säger, men den går nog över relativt fort :)
Men det är samma för mig. Precis tre månader nu :) Haha så länge stod jag ut.

Japp! Slutade för några månader sen. De bara blomma i mitt ansikte. Nu har jag börjst igen, har gått på dem i 4 veckor och alla finnar är snart borta :D Varför finnar försvinner med p-piller är ju att se blir mer hormorbalans i kroppen :)
#6 fint! Började du med samma piller igen? :)
Började äta igår igen.. Äntligen. Mår sämre på så många olika vis utan mina piller. Hemskt men sant.

#7 tänkte bara höra ifall du hade akne innan du började med p-piller? Annars om du slutar så tar det väl ett litet tag men det lägger sig väl tillslut? I alla fall det jag har hört :)
#8 jäJapp. Samma som jag åt sist? ;)
#8 Nä, jag har aldrig haft speciellt mycket akne innan.
Jo det gör det men det kan ta något år eller två innan det lugnar sig. Jag vill dock börja äta p-piller igen av flera orsaker. Mådde bättre rent allmänt på mina piller. Utan piller får jag mer mens, pms och mensvärk (som gör så att jag knappt orkar gå till jobbet) och jag hatar att inte kunna skjuta upp den.

#9 ja alltså äter du samma p-pillersort nu som du gjorde förut, innan du slutade? :)

#10 Ja jag förstår, vill mest bara säga att när du väl slutar så behöver du nog inte oroa dig men va skönt att du trivs med piller. Använder du det som preventivmedel också eller är det bara för PMS och det? Vad knaprar du för piller btw? :)
#12 började från början då jag mådde dåligt av min mens på olika vis men nu är det även preventivmedel. :) det är cilest.

Bump

Hur har det gått ts? Försvann dem? Jag har Cilest nu och funderar på att sluta då jag är så väldans torr och har ont vid sex, är livrädd för att få massa finnar 😕