Så sjukt ont
Jag har sån jäkla mensverk har tagit alvedon men det hjälpte inte till 1% och jag ska bort i dag och vara borta hela dagen jag har kramp och mår illa och är så trött hoppas fan att jag dör för jag är hellre död än att ha så här sjukt ont asså gud jag har aldrig haft ondare någon stans någon gång gud jag kommer spy hur gör man så det inte gör ont längre jag vill dö!!😣😣😣😣😱😱😱😱😱😱😱😱😵😵😵😵😵😭😭😭😭😭😭😭
Det känns allvarligt som att nån har skutit mig i magen😱😱😱
Nu har du skapat två trådar.
09.32 skrev du att du hade tagit Alvedon. Det tar ett tag för pillren att verka. Har du så ont kan det vara bra att ta två Alvedon.
Har du så ont så du vill dö så får du kontakta sjukvården eller ringa sjukvårdsupplysningen.
/Maria
Det var inget piller det var en flytande det står att dom verkar snabbt det har gått en halv timme och jag har fortfarande lika ont och jag vill inte ringa sjuk vården jag vill bara bli av med smärtan jag skulle göra vad som helst för det😱😱😱😵😵😵😵😵😭😭😭😭😭
Sluta med att lägga in massa smileys.
Har du så ont så måste du kontakta sjukvården.
/Maria
Ofta funkar Ipren och ibumetin bättre än alvedon när man har mensvärk eftersom de även funkar muskelavslappnande så kramper släpper bättre och det är även inflammationsdämpande.
4Varför stör du dig på mina smileys? Bara en fråga. Jag vill inte kontakta sjukvården 5 tack men jag vet inte om vi har sånt Vad kan det bero på att jag har så här ont?? Usch jag orkar inte
Jag tänker på de som använder skärmläsare. Väldigt jobbigt med många "gubbar"
Varför vill du inte kontakta sjukvården. Du verkar ju ha väldigt ont eller har det blivit bättre?
/Maria
8okej det tänkte jag inte på ursäkta Det har inte blivit bättre men jag ser ingen anledning att göra det för det är bara mensverk som går över nån gång men jag tänkte mer på hur man själv kan lindra den för det är verkligen en kraftig smärta
#9 OK, det lät ju som du var döende😉
Du fick bra råd av #5.
Det kan även kännas skönt med en varm vetekudde på magen.
/Maria
Om det ofta är riktigt illa mensvärk så bör du kolla upp sjukvården, det skulle kunna vara en sjukdom som ligger bakom och då är det ju bra att kunna behandla.
Huskurer mot mensvärk är tex värme, rörelse, örtte på rölleka (funkar bättre för mig än tabletter), meditation osv
Det finns mer tips inne på endometrios ifokus
l'm back
Värme ipren. Om man har katt och den lägger sig på magen så hjälper det för mig. Jag använder skärmläsare och stör mig inte på smailisar
#14 Ursäkta OT men störs du inte av att en syntetisk röst upprepar samma sak 10-20 gånger?
/Maria
11Ja det kändes så också lite haha tyvär kunde jag inte värma mig för jag skulle bort som sagt 12ush vad jobbigt så blev det för mig också ungefär 13 ok tack så jätte mycket Jag är jätte glad för verken försvann efter 2 alvedon så jag kunde vara där med mina kompisar utan minsta besvär och jag harv inte ont nu heller tack så mycket för all hjälp💗
17jag sa inte det heller jag sa bara att det ungefär blev så för mig med=att jag knappt kunde stå. Tack