Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: menscykeln-och-mensskydd
Läst 843 ggr
elfa
0

Utebliven mens vid P-piller

Hej! Jag började med p piller för cirka ett halvår sen, och har valt att hoppa över min mens alla gånger, utom en. Nu, när jag kom hem från en semester så kände jag att jag inte ville hoppa över sockerpillerna längre, och alltså få mens. Tog första sockerpillret i måndags, och nu är det torsdag, och har inte fått någon sorts mens alls ännu.  Jag förväntade mig nästan att det skulle forsa ut mens i början, men har ju inte märkt av något alls på fyra dagar. Jag är orolig att något är fel med min kropp eller att jag kanske är gravid. Eller är detta normalt, då jag hoppat över min mens så länge? 

Tacksam för svar

Rainee
0

Hmm.. normalt brukar jag få mensen runt andra eller tredje sockerpillret, vet inte om det är normalt att den inte kommer eller är försenad efter man skjutit upp så länge då jag aldrig gör det. Men om du är osäker tycker jag definitivt att du ska köpa ett grav-test för att kunna utesluta att du är gravid i alla fall!

smellcaramell
0

beror på vad man äter för p-piller o.s.v. jag har alltid fått mens på näst sista sockerpillret - tredje pillret på nästa karta med de tre pillersorter jag haft, och då har antalet sockerpiller varierat mellan 4-7.

Ebolaa
0

Om du har hoppat över väldigt länge så kan det ju vara så att kroppen inte har ställt om sig, och du kan ju testa att inte äta över nästa gång för att se hur du reagerar då. Är du osäker så är det ju bara att ta ett gravtest :)

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.