Min(a) första gång(er)
Jag minns när jag för första gången hade sex, jag var 18 och det gjorde så otroligt ont och det gick verkligen inte. (Var våt osv) Vi prövade nästa gång vi sågs igen och då gick det, men jag blödde och det gjorde otroligt ont. Tror jag hade sex med denna killen en eller två gånger till. Sedan träffade jag en annan kille (min nuvarande sambo) och då gjorde det inte alls lika ont, men jag blödde igen. Har hört att det inte alls är vanligt att man börjar blöda när man har sex första gången. Eller är de vanligt? Men de känns lite som att jag blev "av med oskulden" med båda eftersom det var dom första gångerna jag hade sex, när jag dessutom blödde.
Du kanske hade kraftig/köttig slidkrans som jag. Blödde också flera ggr fast i mitt fall med samma kille. Hur vanligt det är vet jag inte men helt klart att det förekommer. (Var också 18, redo, trygg med killen, våt)
Att man blöder eller det gör ont beror ofta på att man inte är helt redo, alltså att man inte är tillräckligt våt och/eller spänner sig. Jag har ofta hört att det ska blöda och göra ont första gången, vilket jag tycker är väldigt synd för det är klart man spänner sig om man tror att det kommer göra ont. Om man fortsätter fast det gör ont blir man oftast mer spänd, och nästa gång kanske man omedvetet förväntar sig att det ska göra ont igen. Det kan eventuellt leda till vestibulit. Därför bör man inte ha sex om det gör ont, då ska man avbryta.
Sen är det även så att vissa kvinnor har större/kraftigare slidkrans, som då kan gå sönder lite och därför blöda och eventuellt svida lite.
Jag vet inte hur vanligt det är dock.
//Jessie
Det gjorde jätte ont för mig första gångerna, men sen gick det över. Lärde mig att slappna av och njuta, minns att min sambo ofta sa till mig att slappna av och då gick det såklart lättare och gjorde mindre ont. Men det var samma sak, han var borta en månad, sen när han kom hem igen var jag som helt "igensluten" det gjorde jätte ont att ha sex, så då slutade vi direkt det gjorde ont. Och det tog några gånger innan det blev normalt igen. Nu var ju detta nästan tre år sen, så jag vet inte hur det skulle vara nu :)
Det låter iaf inget ovanligt i mina öron. Jag har varit med om samma sak.
Jag har alltid problem med att ha sex igen om det har gått en stund mellan varven så att säga. Om jag inte har sex på en vecka så är jag väldigt "liten" där nere igen och jag brukar blöda litegrann. Så har det varit i över 10 år för mig och jag kan ju inte börja kalla alla de gångerna för de "första gångerna". :D Men i princip känns det som om man vore oskuld igen om man låter det gå för länge innan man har sex igen. :)
Jag blöder fortfarande då och då när jag och min kille sen fyra år tillbaka har sex. Det beror på att mina slemhinnor i slidan är känsliga. Även om jag är otroligt upphetsad och våt, och vi använder glidmedel, så kan det komma blod under sex pga att mina slemhinnor regerar på själva "ut och in" som gnider mot dem. Det gör sällan ont eller känns under tiden, men kommer lite blod.
Jag har aldrig tidigare upplevt att jag blött vid sex, inte ens när jag blev av med oskulden, utan det är något som kommit med åren pga förändrade slemhinnor.
Jag varken blödde eller hade inte ont första gången. Men det gick inte ändå i alla fall. Killen var istället den som hade ont och inte kunde dra bak sin förhud. Han blev till sist tvungen att omskära sig för att han skulle slippa få ont av stånd.
Efter det blev han väldigt sexkrävande och jag fick ont många gånger för att han tog i så i ren upphetsning. Det var min start på sexuallivet… inte som alla andra antar jag.. lyckas aldrig vara som "alla andra" jag. 🤪
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.