Mensig och grinig :-(
Behöver egentligen bara spy ur mig lite galla för stunden. Har mens just nu och är så himla grinig o sur. Innuti är jag arg utan anledning. Min första spontana reaktion mot allt och alla för stundenär att vilja idiotförklara spotta o skälla. Skitjobbigt! Vill inte vara sådan mot mina nära o kära i min omgivning. Ändå är det nästan omöjligt att stoppa när det slår till eftersom jag blir sur direkt innan jag hinner tänka. Är ju redan irriterad o upprörd innuti liksom. Vill bara vara elak o respektlös mot allt, svära och ge gliringar, fast jag egentligen inte vill det. Känner ångest för att detär så svårt att stoppa o jag vill inte såra någon och efteråt kommer ännu mer ångest över eländet man ställt till med alla elakheter jag hävt ur mig. Skäms oerhört över den halva sekunden jag känner triumf just när kommentarerna fälls. Önskar det fanns någon sorts automatisk munkavle som filtrerade alla elakheter så dem inte kom ut! Så man kunde skrika ur sig alla dumheter utan att någon behövde höra o bli sårad! :-( Tjeja - Varning för dagens elacka häxa!
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
*Stor kram* Vet precis hur det känns! Och det är inte alls roligt.
För mig brukar det kännas bättre efter en lång varm dusch. Har du badkar så är ett bad ännu bättre! Och en kopp varm choklad! ❤️
menar inte att kritisera dig eller nåt men jag förstår inte riktigt varför man skulle vara grinig just när man har mens??
har man PMS eller den svårare formen så försvinner allt sånt så fort mensen drar igång 🤔
själv känner jag mig nästan hög dom första mensdagarna allt är så glatt ljust o roligt o inte ens den svåra mensvärken drar ner humöret
det är verkligen svart o vitt mellan veckan före mens o veckan med mens
#2 Pms kan hänga kvar hela mensen det varierar mycket mellan olika individer! Det kan t o m variera från en gång till en annan för endel! Det liksom allt annat med menscykeln är individuellt! Inte alla blöder i 3 dagar och inte alla har 21 dagar fast mencykel heller så jag betackar mig ditt ifrågasättande av min upplevelse!!! För mig börjar vanligtvis problemen några dagar upp till en vecka innan mens men har sin peak en till 2 dagar efter blödningen kommit igång innan det släpper. Just idag är extra fel tillfälle för någon annan än mig själv att ifrågasätta mina känslor! Jag behövde bara skriva av mig!
Tack rumelle för din förståelse! ♡
Jag förstår dig. I måndags var en hemsk dag.
Jag har haft ont efter cellprovet förra torsdagen, och det har inte gått över. Och humöret sviktade och allt bara sket sig och jag var snäsig åt en kollega. Jag grät halva dagen och grät då jag sa förlåt dagen efter.
(Kan säga att jag är hormonell nu när jag inte har mens och skjuter på den med p-ring och andra hormoner)
Och jag HATAR att vara på detta viset, så känner med dig. 😭

Memento mori

Medarbetare för Julen
#0 Känner inte igen det och har aldrig märkt att jag eller mitt mående förändras när jag har mens. Men vet att många upplever det så och det låter verkligen jätte jobbigt. Jag undrade precis över din signatur när du nyss var på min sajt, men nu har jag fått en förklaring. 😃
Har väl inget råd att komma med förutom att du kanske ska pyssla lite extra om dig själv. Och undvika folk som retar upp dig. 😉Och att inte vara så hård mot dig själv om du nu ändå skulle säga saker som du egentligen inte vill eller inte menar. Kram! 🤗
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
🙂Tack Aleya och Loris M.. det börjar lätta lite lite granna nu.. hoppas jag är mindre tjurig imorgon! 😉 Idag har jag varit nära att verbalt bita huvudet av folk lite stup i ett. 😕
Stackars sambon fick en utskällning för att middagens taco-chips var för salta och katten fick höra att han är en jävla stinkapa för att hans bajs i kattlådan luktar blä..😭 (tur att i alla fall katten inte förstår vad man säger).
Jag hade en konstig dag igår istället, vet inte alls vart det kom ifrån men kände av en ofantlig ilska växa inombords. Tyvärr råkade min partner utför min oförklarliga ilska men lyckligtvis blev jag normal igen efter 10min då han kom och la sig i sängen för att gosa med mig. Då försökte jag bara släppa all ilska istället för att hålla hårt i den.
Knasigt att det blev så för jag har ju just haft min mens så jag kan inte riktigt skylla på pms heller. Jättemysko och jobbigt att bli arg för ingenting. =(
#2 Många har dåligt humör medans dem har mens av olika anledningar, jag har extrema menssmärtor dem första dagarna av min period så ont att jag nästan spyr och när det går över så har jag fortfarande en molande värk som gör att jag kanske är mindre trevlig dessutom har jag för mig att man kan vara känslig för alla hormoner som uppstår vid mens.
Jag har dock inga problem före mens bara ytterst sällan…