När jag hade det förr hade jag en elektrisk värmekudde som jag lade på magen eller på svanken.
Min livmoder är borta, så jag har inte någon mens längre. Men jag har ju haft i många år. Det som funkade bäst för mig var att ta en alvedon och en ipren + värmedyna på magen. Nu funkade det ju inte alltid att ha den där värmedynan, om jag exempelvis jobbade. Men det kändes som att värmen tog udden av den värsta smärtan.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
En varm dusch tycker jag hjälper. Jag brukar även sova på en fårfäll, eller ha fårfällen över magen när jag sitter i soffan och så. Tycker det hjälper. Enligt mig är värmedynor, vetekuddar och liknande grejer alldeles för varma, jag klarar inte av att ha sånna på mig. En orgasm tycker jag också kan ta bort smärtan.
Jag har dock relativt lite mensvärk, och eftersom jag numera bara har blödning var tredje månad så är det ganska sällan också. Som sista utväg äter jag Ipren.
Kan tipsa om den här tråden: http://husmorstips.ifokus.se/discussions/537a4c65ce12c454cc001396-huskurer-mot-mensvark
//Jessie
Om man har magnesiumbrist, kan det vara en orsak till menssmärtor. Livmodern är en muskel och magnesium är den mineralen som får muskeln att slappna av. till skillnad från sin antagonist som får muskeln att spänna sig. Magnesiumbrist är inte ovanligt idag.
http://www.doktorn.com/artikel/alternativ-behandling-vid-sm%C3%A4rtsamma-menstruationer
”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”
Ipren och inte sitta/stå still. Så fort jag är stilla känns det som att någon hugger mig i magen så jag får röra mig hela tiden, på skolan har jag stått och jobbat så jag kan gå lite på stället o.s.v. Tar ipren innan jag lägger mig för jag kan ju inte gå och sova, alvedon har aldrig hjälpt mig..
Jag tar en voltaren kapsel så är den borta i 4 timmar (om den är riktigt jobbig) annars räcker det med kanske 1-3 tabletter om dagen
Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Maxdos Naproxen och härda ut helt enkelt. Ska snart få nya, förhoppningsvis nåt starkare.
Ipren funkar perfekt visade det sig. Dock tar det ca. 30 minuter innan den ger värkan.
#9 Vissa värkmediciner måste man ta riktigt i god tid om man vill slippa den värsta mensvärken.
Jag har en värmande salva från Forever som jag smörjer in nedre delen av magen och svanken, och ibland vetekudde :)
Värme kombinerat med tyngd, mormor förespråkade alltid lock av gjutjärn som man skulle värma och lägga på magen, jag föredrar en värmedyna och en tjock bok.
Att sträcka ut musklerna, vilket helt går emot ens instinkt eftersom man helst kryper ihop till en boll. Men det känns faktiskt bättre att lägga sig raklång på rygg med händerna över huvudet.
Att gunga gungstol, det är faktiskt det bästa av alla mina knep. Det lindrar av någon anledning.
Nu har jag ganska ordentligt med menssmärta så jag får aldrig bort den helt. Men jag är nöjd så länge jag får bort det värsta så det blir uthärdligt.