Mensvärk utan mens?
Om man har "mensvärk" utan att ha mens, är det något man bör söka för? Vad kan vara fel då?
Jag har aldrig haft såhär förut men nu är det 3e dagen jag har riktigt kraftig "mensvärk" Ja jag skriver citationstecken då jag inte vet om det är mensvärk men det känns som det. Dock så har jag alltid haft väldigt lindrig mensvärk strax före och under min mens. Detta är ju som det gånger hundra.
Jag använder inga hormonella p-medel.
Är det någon som har någon idé om vad det kan vara? Har någon haft liknande symtom?
Det är inte så att du har mens på gång då?
Jag kan ha så ibland, sån djävulsk smärta.
Men det kan även vara ägglossning för det får jag också ont utav utöver mensvärken.
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
Håller med #1 Ägglossning var min första tanke.
Kan kännas rejält, iaf för mig.
Inget annat som är annorlunda?
Du kan ju ringa någon inom sjukvården för att lugna nerverna om det är något som stressar dig att sväva i osäkerhet.
// Harley
Ingen mens på g ännu nej. Snarare ägglossning idag ja, men denna smärta började som sagt för 3 dagar sedan. Jag tycker bara det är konstigt eftersom jag alltid haft så väldigt lindrig menssmärta, och aldrig förut ens haft ont vid ägglossning. Och plötsligt nu får jag så här - jag är liksom 30+
Kan vara ägglossning , har Du feber eller flytningar kan det vara Livmoderinflamation . Går det inte över kontakta din Gynekolog .
Ingen feber, och inte mer flytningar än jag vanligtvis har den här delen av månaden
Har du kollat så att det inte är så att du är gravid? När livmodern börjar växa kan det kännas precis som mensvärk.
Jag brukar få ont i magen någon enstaka dag när det är dags för ägglossning, men sist hade jag ont i säkert en vecka. Jag hade ont i äggstockarna/nedre delen av magen, i svanken (som jag brukar ha ont i när jag har lingonvecka) och kändes konstigt i underlivet. Två veckor senare kom lingonveckan, så ägglossningen spelade mig ett extra "spratt" denna gång.. Jag är tjugofyra år, och även om jag har haft ont innan vid ägglossning så har det inte pågått lika länge eller gjort lika ont som denna gång. Men är du orolig borde du kolla upp det..