Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 962 ggr
[pusselbit]
0

Konstig mens

I förrgår märkte jag att jag fått mens då jag förde in fingret djupare i slidan. Satte såklart in menskoppen, men den var helt ren när jag tog ut den igen senare, vilket jag tyckte var märkligt men funderade inte mer på det… Idag när jag gjorde samma sak var hela fingrarna inkl stora delen av handen helt blodiga, det kom som en fors typ. Jag brukar aldrig blöda så rikligt annars. Satte i menskoppen igen och nu är den ren, jag borde väl egentligen vänta några timmar för att kolla igen innan jag postar ett inlägg, men blev lite ivrig nu! Det med fingret känns inte som slumpen och jag har aldrig varit med om liknande tidigare, förutom att jag inte fick nån mens alls för 2 månader sedan.Vad kan detta bero på? Har annars typiska menssymtom vilket startade i söndags.. Någon som vet? :)

[Ulvarsdotter]
0

Låter konstigt, för det borde ju ha kommit under natten tycker man.. Kan det vara så att du råkade riva upp ett sår som blev irriterat när du tog in fingret igen? För om du råkade riva dig första gången kanske det kom lite blod och så slutade det sedan när du tog bort fingret, och andra gången kom det lite till som också slutade när fingret inte irriterade såret längre?

Är det dags för lingonveckan?

Att mensen hoppar över ibland är inte ovanligt. Man kan ha mens utan ägglossning och ägglossning utan mens, så att den hoppade över behöver du inte vara orolig för.