Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: den-kvinnliga-kroppen
Läst 17582 ggr
Anonym
0

aloe vera gel till underlivet?

Hej! asså det kliar och svider jättemycket i mitt underliv, kan knappt sitta still😕 misstänker att det kanske kan vara Svamp, men jag luktar inte konstigt där nere…kan det verkligen vara Svamp då? Men nu till min fråga, har hört att man kan smörja in sig med aloe vera gel och att det då ska lindra besvären. Så tror ni jag kan göra det så länge innan jag vet säkert vad det är jag har för något? 

Tacksam för svar!

Karmatarerskanise
4

Svamp brukar inte lukta.

Aloeveragel har jag aldrig hört att man ska ha i underlivet.

obstitant
0

Svamp brukar inte lukta. Däremot får man ofta gryniga flytningar, har du det?

Det är mycket möjligt att det är Svamp, men det bästa är i så fall att kolla upp det hos gynekolog/ungdomsmottagning (om du är ung), innan du börjar behandla. Det kan ju också vara något annat som irriterar.

[Devya]
1

Jag tror inte att aloe vera gelen kommer att ta hand om svampen men kanske lindrar symptomen. Det bästa är om du kollar upp det här så du får veta vad det rör sig om.

Aleya
0

Jag skulle inte köra med gel, det kan vara alkohol och sådant i. Lär inte bli bättre då.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Tuulikki]
0

Det låter inte så skonsamt. Aldrig hört talas om det.

Däremot olja lindrade besvären när jag var torr och hade sprickor i underlivet. Minns inte om det var kokosolja eller olivolja. Går tydligen bra med babyolja, rapsolja osv också. Hade inte Svamp men det sved och kliade och då hjälpte oljan. Och att sova utan trosor, samt låta bli string och spetstrosor.

OlgaMaria
5

Ja, visst kan du ha aloe vera-gel där, men kolla innehållsförteckningen hur mycket aloe vera som gelen innehåller. Det kan variera mellan typ 20 och 95%. Desto mer aloe vera desto bättre.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[silkesnosen]
0

Nja, jag hade en kräm för underlivet som hade Aloevera i och jag blev kastrerad :/ så jag skulle låta bli. Smörj dig med en naturlig olja, typ olivolja och sedan finns det piller att köpa, men bra att testa dig först så att du vet vad du behandlar. Det låter som Svamp.

OlgaMaria
0

#7 Vad menar du med att du blev kastrerad?

Förresten kan man köpa ren aloe vera - typ aloe vera destillat från Holistics och badda med det. Eller fyll en sprayflaska och spraya det där nere.

[silkesnosen]
0

#8 Att det gjorde och och sved.

OlgaMaria
5

#9 Lite konstigt ordval kanske.. haha…

Tride
1

Tänkte du kanske var en katt. 🤔

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Anonym
0

#7 Aloe vera är ju naturligt, såvida du använder ren aloe vera. Den man köper i vanlig butik innehåller oftast väldigt lite aloe vera och i stället en massa annat.

Jag tycker i alla fall att ren aloe vera hjälper mot klåda i underlivet. Fast du behöver ju dock något annat för att bli av med svampen.

[Devya]
4

#9 Konstigt ordval faktiskt! :) Jag trodde först du var ett troll eller en väldigt okunnig person. :)

[silkesnosen]
0

#13 Ursäkta? Att man snubblar över tangenterna ibland, tja det gör nog alla. Skulle vilja säga att jag har koll! Det ordet som blev ett "och" skulle vara ONT!

#11 Ord kan ha ett större användningsområde än det som det främst används till och här försökte jag att måla en bild och därmed göra en liknelse. Ett ord kan ha en större betydelseomfång!

[Devya]
1

#14 Jag syftade dock på ordet kastrering. :)  Det är ett udda val helt enkelt! :)

[silkesnosen]
0

#15 Då finns förklaringen till mitt val i stycke två i det ovanstående inlägget.

Rumblebee
1

Fast för att undvika förvirring så är det alltid bäst att använda ord dom feber tänkta, och inte skapa nya betydelser.

Rainee
5

#16 Blev också förvirrad först, trodde du menade att du blev steril hahaha…

[Devya]
0

#17 Nu blev det åtminstone uppklarat snabbt så man behöver inte börja prata om det mera eftersom då blir det off topic. Men i fortsättningen kan det förstås säkert löna sig att välja sina ord mer noggrannt, för tydligen blir det väldigt off topic om man använder udda ord som får en att tro något helt annat än det som menas. :) Iaf fick jag mig ett litet skratt vilket inte är illa. :D

[silkesnosen]
0

#18 Kändes så ;)

#17 Språket är inte så fast, utan har en föränderlig natur med många möjligheter. Mvh svenskfröken ;)

#19 Lovar att jag ska försöka att låta bli att skriva fullt så metaforiskt;)

[Forest]
0

Själv tror jag på inte tvätta sig med tvålalls i underlivet och ska man smörja sig så är det med lite barnolja.

[Ulvarsdotter]
0

Nu har jag inte läst de andra inläggen men vill snabbt bara rekommendera Dr Melumads aloe vera-produkter. Det finns en allround-salva som hjälper mot allt. Man kan ha den överallt på kroppen för att lindra smärta, att lägga på sår osv, men också att ha i underlivet. Det motverkar diverse saker, och då bland annat Svamp m.m.

IceTee
0

#22 hur mycket aloevera är det i? Jag hade nog ringt 1177 och rådfrågat faktiskt. Och självklart ska du kolla upp det!

Medarbetare på Skor iFokus

[Ulvarsdotter]
0

#23 Oj, det kommer jag inte riktigt ihåg.. Tror burken var på 250ml, eller 500ml. Har den inte hemma nu, men min mamma har använt den i några år nu.. (Inte till underlivet än, men till yttre kroppen). Jag var i förra veckan på ett "Aloe vera-party" där säljaren pratade en hel del om den salvan. "Funkar till alla hål i kroppen", sa hon lite på skoj. Man kan alltså även ha den i munnen om man har sår där, det skulle lindra hemorrojder och man kunde ha det i näsan osv. Men alltså också i underlivet :) De har också en bra underlivsrengöring man ska ha i duschen (och den har jag testat!) :)

IceTee
0

#24 är mest nyfiken på hur mycket den innehåller, så man kan jämföra med andra märken!

Medarbetare på Skor iFokus

[Ulvarsdotter]
0

Jag ska ta reda på detta :) Tror det var någon av dessa produkter: http://eu.avera.se/svSVE/Produkter/Green_Line , men är inte helt säker - ska fråga mor min :) De har ju ren aloe vera också, och det ska ju funka mot det mesta :)

OlgaMaria
1

Det verkar inte vara så jättemycket aloe vera i den eftersom största ingrediensen är vatten.

[Ulvarsdotter]
1

Vill man ha i princip ren aloe vera finns det också, både hos Forever och Dr Melumad :)