Finnar innan mens
Jag har börjat få finnar innan mens!
När jag slutade med p-ring i april fick jag finnar (vilket jag nästan räknade med) som sen försvann. Men nu har det kommit igen! Började förra månaden
Vad kan det bero på? Jag har inte ändrat på något (förutom min ålder)… Finns antagligen inget man kan göra åt det förutom att börja med hormoner, och jag orkar verkligen inte med det igen… Hellre ett ansikte fullt av finnar då!
Medarbetare på Skor iFokus
Jag är inte speciellt kunnig… Men det kan ju vara så att sommaren lindrade aknen, eller att den nya kalla luften gör din hy känslig. Eller så är det helt enkelt så att din kropp fortfarande jobbar med sin hormonbalans och då är väldigt känslig när just mensen är på gång.
Jag får alltid ett par finnar innan mens, jag tror det beror på hormonerna.
#1 hade inte tänkt på det, men det kan ju vara luften som "ställer till det", smart
#2 jag fick det i april och maj, sen försvann det (eller minskade i alla fall) och kom helt plötsligt tillbaka. Vet att det beror på hormonerna, men undrar varför de kommer tillbaka helt plötsligt
Fast det är ju klart, kroppen tar väl typ ett år att ställa om sig helt från p-medel? Har haft p-medel sen jag var 15 dock, minns knappt hur det var innan det
Medarbetare på Skor iFokus
jag får alltid mindre finnar på sommaren (har problem med finnar på rygg och nacke, lite i ansiktet), det har något med solen att göra då det blir bättre om jag är ute och solar, men denna sommar har jag inte solat något alls, dels pga vädret och dels pga att jag jobbat konstant så i år blev det inte bättre förens vi åkte utpmlands och jag fick sola en vecka :) så det som #1 skriver kan nog stämma :) men även hormonförändringar spelar säkert in, jag har själv fått pormaskar/finnar på undersidan käkbenet sen jag slutade med mina p-piller.. där har jag aldrig haft nåt liknande förut..
Alltid fått finnar innan mens oavsett om jag varit utan hormoner eller med.
Skitdrygt då jag i övrigt har dåligt hy 😕
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus