Ledsen för ingenting, vanligt???
Hej! Jag är en tjej i 11-12-årsåldern som ibland känner mig ledsen för ingenting, vet inte varför. Jag undrar om det är vanligt i min ålder, eller om det är någon annan som också känner så? Är tacksam för svar!!! 😞😞😞 (jag visste inte riktigt vad man skulle skriva att det här är för grupp så jag satte in inlägget på "ung kvinna")
Det finns ett Tonårsforum också 😊
Har det börjat nyligen, eller har det alltid varit så?
Har det börjat nyligen har du förmodligen börjat komma in i puberteten. Det gör dina hormoner lite galna och det gör att humöret kan vara lite ostabilt i perioder, så att man blir arg, ledsen eller glad över "ingenting". I så fall är det helt normalt (:
//Jessie
Tror som #2. Hormoner är inte alltid roliga tyvärr.
Det är normalt, dina hormoner rusar upp o ner. Själv har jag en dotter på 13 år som man märker tydligt på när hon har mens eller ägglossning detta märktes även innan hon fick mens och jag kunde säga X skulle haft mens denna tidpungt. Jag har alltid pratat med min dotter om hur viktigt det är hur man mår, att man pratar om det. Så hon har sagt idag är jag sur, idag är jag lite mer lätt irriterad osv sen har hon ett hjärta som är snällt men en groda kanske hoppar ur munnen och detta gör att hon kan få skuldkänslor. Så hon säger ofta förlåt och ger en kram, just för att visa att hon mena inte "grodan". Kan du prata med någon av dina föräldrar eller lärare om hur du mår så är det bra, som föräldrer är man glad över höra hur barnet mår :)