Min lust är bortblåst.
Jag har under en lång period i mitt liv mått halvkasst. Jag bär mycket inom mig, avskyr min kropp för att jag är för tjock i min mening. (Är överviktig) men med adhd och svårt att ta tag i skiten. Är väldigt rädd för sjukdomar och döden. Tänker jämt och konstant. Alltid har jag tröstätit och funnit ron i det! Men på senare tid så har något i mig hänt. Jag vill inte gå ut. Vill inte umgås. Blir skakig av minsta lilla (grinar ej), sjukligt trött, känns som om jag får elstötar i kroppen (okontrollerade) inte jämt, men under ansträngning. Huvudvärk nästan dagligen. Och nu till det hela. Jag är inge hungrig. Vill inte äta. Matlusten bara finns inte. Inte godis, inge skitmat. Ingenting. Är jag sjuk? Vad händer med min kropp? Vill inte nå.
Du har inte börjat eller avslutat någon medicin?
Nej. Jag äter mina fluoxetin och gjort i två år.
Tycker du ska uppsöka en läkare.
Är inskriven på psykiatrin. och var mer till VC och berätta lite. Där togs en snabbsänka och slickades hem. Sänkan låg på 22.
Är inskriven på psykiatrin. och var mer till VC och berätta lite. Där togs en snabbsänka och slickades hem. Sänkan låg på 22.
Du behöver en hälsokontroll. Det enda sänkan visar är om man har en infektion i kroppen.
Har gjort hälsokontroller nör jag vart på akuten. Med blodprover av div och allt är grönt!
Då är det förmodligen psykolog du behöver.
4 är inskriven där och dom inte kan hjälpa dig?
När gjorde du din utredning, hur gammal är du?
Detta är inget din medicin kan få biverkningar av?
Hur ser din kosthållning ut? Äter du bra i regel? Även om man är stor så kan man må bra, att du blivit trött och får en massa annat kan även vara vitaminbrister men detta bör dom sett om dom kolla proverna på dina värden.
Problemet med akuten är att dom inte gör en ordentlig utredning. Det har dom varken tid eller råd med.
Så jag tvivlar på att de kollat mer än precis det nödvändigaste funktionerna.
Jag håller med Hera. På akuten görs ingen hälsokontroll utan man kollar efter just det problem du söker för.
Psyket har ju en förmåga att även påverkar kroppen med olika symtom så jag tycker du ska ta upp det med din läkare.
/Maria
Låter mer som en depression , ev. Biverkning på din medicin . Jag medicinerar för min ADHD med Concerta och måste äta stämningshöjande för att inte min generella depression ska bli djupare. Kolla upp Blt , sänka hos din Distriktsköterska på VC . Stress o spänningar sätter sig i kroppen ,kan ge ofrivilligs pirr eller ryckningar . Försök att få en riktig hälsokoll så du slipper oroa dig 😊