infektion i öronen?
Någon här inne som haft infektion ör liknande i öronen? typ av öronvax eller nått sånt? hur märktes det? har problem stup i kvarten med mina öron men vet ej vad felet är:(
Av egen erfarenhet så märker man när man har en öroninflammation, det gör verkligen ont. Går det inte över på några dagar bör man uppsöka vård. Vaxpropp känns mer som att örat är täppt, man kan få svårt att höra och när man duschar kan det kännas som att vattnet "fastnar" i örat. Vaxpropp behandlas med Revaxör som finns att köpa på apotek. Vaxpropp kan leda till öroninflammation, och går vaxproppen inte över efter några Revaxörbehandlingar så kan man behöva hjälp med att spola ur det, i såna fall så vänder man sig till sin vårdcentral för att få hjälp.
jo har haft öroninflammation :/ men tänkte om de typ kunde få en infektion av nått slag:/ har varit till vårdcentralen en gång då båda hörselgångarna hade svällt igen så fick inte ens in tops där då sa dom jag hade hörselgångsinglammation men dom är sääämmmmsst inom vården här ids inte ens
Min pojkvän drabbades nyss av hörselgångsinflammation med vaxpropp. De fick försöka få ut proppen och behandla med örondroppar. Det är något helt annat än öroninflammation. Han kände som ett tryck, det gjorde ont och han hörde extremt dåligt.
fick behandla mig me örondrppp längre än läkarn sa från början… sen kom det tillbaka på ett oar dagar:/
Gå tillbaka till läkarna och få något starkare :-)
aldrig i mitt liv jag tänker gå tillbaka:|
Du kanske kan gå till en annan vårdcentral?
just bytt till den med bäst omdöme, första gången hade ja en superläkarr faktiskt… tyvärr får man ju ine alltid någon bra
Man kan få Svamp i öronen precis som över allt på kroppen om kroppens ekosystem är ur balans.
hur vet man om man ha de?:/#9
Man kan få en yttre öroninflammation i ytterörat också! Inte roligt! Smärta!
Kolla på 11717 där beskriver dom bra :-)