(OT) Månförmörkelse natten 27-28/9
Sök på google så hittar ni flera sidor som skriver om det. Bäst att se det ska vara mellan kl 4-5. Någon som ska titta/ gå upp och se om det ser något?
Nä, gå upp lär jag inte göra. Men kikar innan sängen.
Lever i övertygelsen att nån annan går upp å filmar det så jag kan googla det imorgon
Just nu är månen fantasiskt vacker… lite så där skräckfilmsvacker.
#1 ja går man och lägger sig ganska sent kanske man kan se. Lite jobbigt att gå upp men kul om man ser…!
Jag måste ändå upp vid 4 så jag kastar väl en glimt ut mot himlen :-)
# 4 hey fota lite åt oss tröttmössor 😃
Ja jag kommer vara vaken större delen av natten, om jag ens sover något alls. Ska försöka fota lite, var ute för någon timme sen och tog lite kort. Men är spänd på att få se detta! Är lite av en nörd när det kommer till sånt här!
Blev inte särskilt imponerad. En smått röd måne. Woop…
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Råkade vakna vid rätt tid. Den var varken stor eller röd. Bara som en mycket svag måne här.
#5 att fota mitt i stan var inge bra, men hade jag haft tid och stanna på väg till arbetet så hade det nog blivit några bra bilder ;-)
Här var den röd. Var grymt häftigt att först se den bli halv för att sen gå in jordens skugga helt och bli röd. Var ute mellan 04-04.45 ca sen så försvann den. Blev inga bra bilder dock då den var för ljussvag för att fastna.
Ja jag råkade vakna vid halv 4 så jag gick upp då. Den var röd. Tyvärr är min kamera så dålig så bilderna blev inte bra.
#9 kan tänka mig alla lysen I stan tog bort lite
Jag ville se det, men ville inte sätta alarm o väcka sambon som skulle upp tidigare än mig ifall de inte var något.
Men vakna iaf vid 05.30 o kollade ut vid springan mellan persiennerna o fönstret o blev helt lyrisk för den lös så oranget. Men inser lika snabbt att månen är inte på den sidan o att de är gatlyktan jag kollat på 😂
Gick då till baksidan men orange var den inte 😛Kanske gick upp lite försent.
Hemsida: Nivinas kaniner
Jag satte klockan och gick upp vid 4. Här var den inte direkt röd, utan mer typ blek-rosa. Hade förväntat mig att den skulle vara mycket större också, tyckte den var lika stor som vanligt vid fullmåne fast jag hört att den skulle vara större.
#13 Hahaha :)